Mysko döende Fireblade?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tog hojen till jobbet idag eftersom den skall på 1800-milservice i eftermiddag.

Efter att ha svängt av en större väg där snittfarten varit modell högre, så tvärdör hojen i en svag högerkurva. Kändes precis som soppatorsk. Den hoppar dock igång igen innan jag hinner stanna. Kör vidare ganska varligt och misstänksamt. Då börjar displayen att flimra, dvs den försvinner tidvis i korta intervall. Hojen bluddrar och lägger av totalt. Helt strömlöst verkar det vara.

Rullar till stopp och slår av tändningen. Slår av ljuset och slår på tändningen igen. Funkar. Startar hojen och allt verkar normalt. Kör resten av vägen utan missöden, men hojen gick inte riktigt rent på låga varv och tomgången verkar inte heller riktigt stabil. Väl framme på jobbet så lät jag hojen stå på tomgång en stund, och det verkar som om frilägeslampan och bakljuset flimmrar litegrand. Glapp nånstans???

Nån som kan hjälpa mig med en teori? Hojen måste fan vara funkis i helgen eftersom vi ska köra den praktiska delen av licenskursen på Sviestad då! :4skrika

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
På min cbr hade jag ett elfel som löstes genom att en kabel låg o kläm..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men fan vad märkligt.... :confused: jag har tyvärr ingen aning vad som kan va felet.

Jag håller dock tummarna för att det ordnar sig tills på lördag. Annars får vi dela på min. :)

//Mad

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
mankan skrev:
Skulle den inte på service idag? Då är det ju ett ypperligt tillfälle för meckarna att kolla upp det, eller?

Jo men man vet ju hur det är på verkstaden. "Ujujuj det där hinner vi nog inte kolla på idag....." :huvet

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Och kablarna sitter jättefast i batteripolerna? Börja där, och leta vidare. Förmodligen ett skitfel.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mattias skrev:
Och kablarna sitter jättefast i batteripolerna? Börja där, och leta vidare. Förmodligen ett skitfel.

Funderade faktiskt på det. Ska kolla det, det första jag gör sedan.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Mattias skrev:

Penguin Jag hade ett exakt likadant fel med min hoj.. bara det att den varnade och lämnade felmeddelanden... så jag lämnade in den för attse så det itne var nått mer fel, för jag har garanti kvar i ett år till... men då visade de sig att kabeln till pluspolen inte satt ordentligt... även fast jag nyss monterat batteriet.

Därmed så indikerade även systemet att det var något fel med ett spjäll... men allt berodde på att de inte var jämnt med ström, så kolla detta precis som Mattias säger.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Svar ja! Så det var lätt ordnat. Skruven hade gått snett ner i mutterna och gav därmed ett ack så litet men tillräckligt glapp.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kolla det med kablarna till batteriet. Var nära och vurpa en gång pga samma fel med min Busa när den precis hade varit på service. Mekarna hade "glömmt" skruva dit batteri polerna ordentligt :gnissla

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Helgen räddad med andra ord!

Penguin skrev:
Svar ja! Så det var lätt ordnat. Skruven hade gått snett ner i mutterna och gav därmed ett ack så litet men tillräckligt glapp.

Vad skönt att det var ett så enkelt fel! Ha det så trevligt i helgen och om du råkar ta hojen till Uppsala nu på morgonen så kanske vi möts på 55an! Just nu hoppas jag på någon +grad till innan jag åker.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...