Mystisk hoj! 2-cylindrig TZ750!!!

Xises

Fartgalen stoppkloss
Gick med
8 Jul 2010
Ort
Borlänge
Hoj
En blå lill-retta, Honda CBR 125 R Repsol, Yamaha WR 250 f -08
Är det en 4-cylindrig 2-taktare?:va
 
Last edited:

YZ fille

Don´t bring a knife to a gun fight...
Gick med
29 Aug 2009
Ort
Enköping
Hoj
2009, Yamaha, WR125 X
vadå två cylindrig? man ser ju på bilderna att det är en radfyra!? men den va cool :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
TZ 750 är ju en legendarisk motor helt klart, har än så länge bara hört ljudet på film. Ser fram emot den dag jag får höra en sån där live.

Men TZ750 är ju fyrcylindrig, liksom hojen i annonsen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
vadå två cylindrig? man ser ju på bilderna att det är en radfyra!? men den va cool :)

Jag tar tillbaka allt!!!! Kollade inte på bilderna, läste bara texten där de nämnde "left side barrel, 347 cc"...

Men då är det ju en riktig TZ750 juh!!!! Nice

TZ 750 är ju en legendarisk motor helt klart, har än så länge bara hört ljudet på film. Ser fram emot den dag jag får höra en sån där live.

Men TZ750 är ju fyrcylindrig, liksom hojen i annonsen.

Försökte ändra rubriken på tråden, men det går inte:huvet!!! Lovar att titta på bilderna nästa gång...:)
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tar tillbaka allt!!!! Kollade inte på bilderna, läste bara texten där de nämnde "left side barrel, 347 cc"...

Men då är det ju en riktig TZ750 juh!!!! Nice



Försökte ändra rubriken på tråden, men det går inte:huvet!!! Lovar att titta på bilderna nästa gång...:)

Då är jag med!

Verkar vara sug efter dessa legendariska tvåtaktsgiganter!

"Current bid
US $22,300.00
Reserve price not met " :D
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Är det en 4-cylindrig 2-taktare?:va Det var ialla fall bland det fulaste hojjar jag sett tror jag:yoparty

Klart att du tycker det. Den e' ju bara ett stycke mc-historia från tiden innan "du ens vaa en snuskig tanke i din pappas huvud":D
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Störtskön cykel! Om man hade 200 000 som brände som eld i plånboken så kanske...
Om inte annat bara för att starta upp i område och se minen på alla småbarnsmorsor :)
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
2 stycken TZ350 motorer i bredd. Första modellen var således på 700 cc. Var väl på 750 i slutet.
Det har körts sådan i Classic Racing ganska nyligen.

Mats
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
här finns mycke trevlig läsning om tz700 och tz750
http://www.tz350.net/bigbrothers.htm

även mycke tz500 åxxå.


blev själv förvånad att det fanns tz750 med 2 utblås på vareda sidan trodde "alla" hadde tre på höger och en på vänster...(men det gällde nog bara tz500)
 

stefan1

sp
Gick med
31 May 2006
Ort
Tyresö
Hoj
Pejer AIP Racing
önskar att jag hade kvar min gamla TZ 750. Den gick verkligen bra. Bra bottendrag o toppade över 300 på rakan på vissa banor typ som Paul Rickard i Frankrike.
Titta gärna in på www.pejer.com eller pejer.se Där kan ni hitta gamla häftiga bilder på just sånna hojar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det fanns en udda variant, den fräsigaste enl mig, där två cylindrar hade avgaset framåt & två bakåt.
Det var den TZ500 OW48R som Roberts vann VM med 1980. R står för just reversed då man vände på de två inre cylindrarna.
yzr500-0w48r-80.jpg
 

stefan1

sp
Gick med
31 May 2006
Ort
Tyresö
Hoj
Pejer AIP Racing
den modernare modellen av TZ750 hette OW31 om jag inte misstar mig, också en rak fyra.
Här en bild på en TZ 750 typ från 1980. Vi körde ihop med 500:eek:rna i Norden, därav den vita nummerbotten mot den vanliga gula på 500cc.
bild från www.pejer.com
MJ2.jpg
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
TZ 750 klockades för drygt 320 km/h på bana och det på 70-talet (Källa: Classic Bike nr 3/2009). En ganska så cool hoj alltså :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top