Mystk kring hojköp?

CBR1100XX

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Zx-12R 2006
Tjena.
Jag är på g att köpa en zx12r men det hela verkar lite märkligt. I annonsen står det att det är årsmodell 2000 men säljaren var osäker. Jag tog ut uppgifter från vägverket och tydligen saknas det uppgifter på årsmodell.
Hur kan detta vara möjligt?

Hojen är dessutom omlackad i en helt annan färg än orginal efter en parkeringsskada. Det ska tydligen vara uppgjort med försäkringsbolaget. Hojen är aldrig besiktad då den togs i trafik första gången i mars 2002 och det har varit körförbud på den sen 1/4-06.
Jag tycker det hela verkar lite märkligt, vad tycker ni?:va

David.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Hähä låter helfestligt det där, tjika ramnummer och se så det stämmer överens med papperen så borde det inte vara något problem.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Är den svensksåld kan du säkert ringa Kawasaki Sverige med ram numret och fråga års modell!

Är den importerad eller har "kryssat" ram nummer blir det nog desto svårare..
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
säkert uttagen 00, klotat & återuppbygd av FB hos en firma efter ett par år, då reggad som en 02:a

vet flera R1:eek:r av årsmodell 98-99 som det har gjorts så på
 

Nicotin

Guest
säkert uttagen 00, klotat & återuppbygd av FB hos en firma efter ett par år, då reggad som en 02:a

vet flera R1:eek:r av årsmodell 98-99 som det har gjorts så på

jaha de var ngt nytt..visste jag inte..

Byggs dom upp med årets kåpor då el ??
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
säkert uttagen 00, klotat & återuppbygd av FB hos en firma efter ett par år, då reggad som en 02:a

vet flera R1:eek:r av årsmodell 98-99 som det har gjorts så på

Varför behåller dom inte det gamla inreggningsdatumet i historiken?
 

Gabor

Guest
Försäkringsbolaget kan väl knappast avgöra huruvida ett fordon kan omregistreras som nytt fordon eller ej?

vv och bilprovningen. vid skrotat fordon, återuppbyggt. Kan man bevisa årsmodell, så kan man får samma årsmodell inskrivet. Annars blir det id, modellkontrol, uppbyggt fordon, -då blir årsmodellen när du gör ny reg.besiktning.

detta är numera omöjligt att göra pga av nya regler, tror de infördes 1/7-06.

TS: Det kan vara en -00. uttagen -02, sen avställd. Körförbud efterssom den inte är besiktad.

ramnnr på styrhuvudet, kollas mot kawasakiregisteret hos gen.agenten, och identidetsbrickan på ramen, som skall finnas, säger vilken årsmodell det är.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
vv och bilprovningen. vid skrotat fordon, återuppbyggt. Kan man bevisa årsmodell, så kan man får samma årsmodell inskrivet. Annars blir det id, modellkontrol, uppbyggt fordon, -då blir årsmodellen när du gör ny reg.besiktning.

detta är numera omöjligt att göra pga av nya regler, tror de infördes 1/7-06.

Tack för förklaringen! :tummenupp
 

CBR1100XX

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Zx-12R 2006
Tack för svaren, ska kolla de uppgifter ni tipsat om. Jag återkommer när jag fått klarhet i detta. det kanske kan vara kul för er att få veta. Ha det!:tummenupp
 

Smagatusk

Guest
Skitsamma egentligen. Provkör den grundligt bara. Den kan ju knappast vara äldre än vad som står annonserat, eftersom den kom -00.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top