DNF lap1.
Jag vet inte om någon annan har noterat samma sak, men topp åtta förutom VR46 himself är ju faktiskt förare som varit väldigt framgångsrika inom Moto2 under 2016-2019. Binder, Morbidelli, Zarco, Rins, Oliveira, Quartararo och Nakagami har ju faktiskt vunnit ganska många av Moto2-racen under 2016-2019.
Är det just detta som är receptet för framgång då greppet är tveksamt...? Vana från att sladda runt på en sketen Moto2-hoj...?
Fråga: I samband med frågor om säkerheten i kurva 3 behöver förbättras svarar flera av förarna på presskonferensen efteråt att alla kurvor inte kan vara likadana på alla banor och att det inte går att ändra överallt men att det däremot är viktigt att flytta muren till _vänster_ om banan längre ut för att förbättra säkerheten. Vilken mur menar det då? Är det vänsterkanten av kurva 2 de syftar på då? Det kan väl inte haft någon påverkan på utgången av kraschen mellan Zarco och Morbidelli?
Det kanske är praktiskt om vraken inte fortsätter över banan efter en smäll. Det var lite väl nära.
Att Pol gör många misstag under racet och laddar lite väl hårt håller jag med om men att det är hans fel i kraschen tycker jag inte det ser ut som.
Han ligger ju längs ut till vä på curbsen när Olivera kommer o bowlar ut honom. Svårt att avgöra men han kan ju inte gå längre ut till vä då är han ju i lekakulorna.
På bilden här ser man ju Olivera under Pol och Pol är ju redan på curbsen vart ska han ta vägen?
View attachment 455785
Det han borde gjort är att inse att han gjort ett misstag när han gick brett i kurvan och därmed inte bara kan pipa tillbaka till idealspåret utan att försäkra sig om att ingen annan förare finns där.
Absolut, men hur skulle en flytt av muren på VÄNSTER sida av banan ha ändrat något i det avseendet? Det är ju muren på höger sida som skulle ha behövt vara längre i så fall, särskilt den biten som sticker ut. Men jag kanske misstolkar dem och dem menar ”biten av muren som sticker ut åt vänster från muren på höger sida bör göras längre” när de säger att ”muren på vänster sida borde vara längre bort”.
-edit- alltså detta klippet vid ca 11.30 och en bit framåt. Men efter att ha tittat igen så tror jag att de menar att den här händelsen var en freak accident och att i vanliga fall är det att avåkningszonen i förlängningen av raksträckan innan kurva 3 som behöver göras större.
https://www.motogp.com/en/videos/20...conference-myworld-austrian-grand-prix/339662
Snor han Cals Aprilia så finns ingen britt med i cirkusen och då är frågan vad som händer med BTSports satsningar.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |