Tror ni verkligen att Dovi vill köra Aprilia ?????
Jag tolkar det som att muren borde förlängas "åt vänster". Det är snart 20 år sen jag körde den banan, men hade inga problem alls att hålla mig på asfalten med min BMW 318is.
Angående att förare är arga efter en krasch så skulle jag gissa att man är hyfsat adrenalinstinn efter att ha laddat upp inför racet och sen avslutat med att syna marken.
Tror ni verkligen att Dovi vill köra Aprilia ?????
Reagerade precis som du. Både på grund av hans reaktion vid rödflaggningen efter den extrema olyckan och senare när han mest var munter och log i intervjuer efter racet (och han hade gjort precis som i föregående race, när han orsakade kollisionen med Zarco). Han gör inte direkt reklam för KTM. Riktigt osympatisk kille.Pol var ju patetisk...
Han håller alltså inte alls ”ute till vä hela vägen”. Se bildsekvensen här. Han kommer fel in i kurvan, går brett – sedan direkt in i idealspåret, där det (återigen) redan är någon, nämligen Olivera som inser att de kommer kollidera, nyper bromsen och går omkull.Fast det gör han ju inte riktigt denna gången han håller sig ute till vä hela vägen...
Det gjorde han inte alls. Han kommer fel in i kurvan, går brett och sedan direkt ut i idealspåret, utan minsta koll inåt/bakåt. Han håller alltså inte alls ytterspåret kurvan ut. Se bildsekvensen här. Först där han är längst ut. Sedan direkt i idealspåret, där Olivera kommer och inser att de kommer kollidera.
Han håller alltså inte alls ”ute till vä hela vägen”. Se bildsekvensen här. Han kommer fel in i kurvan, går brett – sedan direkt in i idealspåret, där det (återigen) redan är någon, nämligen Olivera som inser att de kommer kollidera, nyper bromsen och går omkull.
Hade Rossi överlevt ifall han varit 2 meter längre fram, tror ni?
Jag tolkar det som att muren borde förlängas "åt vänster". Det är snart 20 år sen jag körde den banan, men hade inga problem alls att hålla mig på asfalten med min BMW 318is.
Angående att förare är arga efter en krasch så skulle jag gissa att man är hyfsat adrenalinstinn efter att ha laddat upp inför racet och sen avslutat med att syna marken.
Jag tror Dovi vill att Ducati ska komma och be om ursäkt och säga att de ångrar sig, att de gärna lyssnar på hans idéer om cykelns utveckling, och att han ska få mer betalt.
Det låter ju inte som att det bara är att han vill bli lyssnad på. Han verkar ju rätt uppgiven över hur kulturen på Ducati Corse ser ut. Stoner antyder ju något liknande i sin kommentar på Twitter, och Petrucci pratar också i liknande banor. Jag tror inte att Dovi kommer tillbaka nu när han har bestämt sig, oavsett bud från Ducati.
Till och börja med så tycker jag att Zarcos beteeende som orsakar kraschen är lite märkligt och klantigt. Visst att dessa är världens bästa förare och vansinniga tävlingsmänniskor men jag tycker ändå att du inte chansar på snabbaste delen på banan genom att driva ur spår på det sättet. Skönt dock att alla klarade sig.
Fast det gör han ju. Han bromsade på sig absolut men han ligger ju till vä hela vägen syns ju på dina bilder också, dock kan det mycket väl vara så att han ser Olivera komma och skiter i honom o försöker få in framhjulet innan Olivera är ute på curbsen o isf är det ju riktigt dåligt av Pol . Skulle verkligen vilja se det från fler vinklar.
Nej han stärker nog inte sina aktier hos KTM som han kör nu iaf
Tråkigt iaf med så mycket krascher hoppas vi få en bättre helg den som kommer iaf
Så jävla gött att Motogp är igång så man har något o se fram emot
Jag trodde först också att Oliveira var vållande. Ifall så var fallet (!) kan man räkna med att Pol hade gormat sig hes. Istället gick han bara därifrån med ryggen mot Oliveira, som stod med uppgivet utsträcka armar efter Pol.Men det ser ut som om Oliveiras hoj kommer glidande?
Jag trodde först också att Olivera var vållande. Ifall så var fallet (!) kan man räkna med att Pol hade gormat sig hes. Istället gick han bara därifrån med ryggen mot Olivera, som stod med uppgivet utsträcka armar efter Pol.
Olivera:
”If I was Pol, already with two incidents with the same character, I would start to think if I am approaching racing in general in the right way.”
Bilder från motogp.com
Lite spexigt att släppa styret med båda händerna mitt i en krök när man kör race. De har kontroll på maskinerna de där grabbarna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|