Mz 125 !

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ja det är den snabbaste 125:a 4taktarn! köp min kompis hoj! den går riktigt jävla bra o den är lätt den fetaste 125:an jag nånsin sett.
http://www.blocket.se/vi/16035319.htm?ca=20_s
observera att den ser för jävlig ut på bild, den är helt annorlunda i verkligheten..
har 16hk om jag inte minns rätt.

obs: hans har redan effektrör ;) låter nice som fan

Hur fort går den då?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Faktiskt finns risken att den får spö YZF-R125, din med men det tror jag inte lika hårt på (lär vara ganska jämnt)

men det är bara gissningar :)

Ja, men min har v-twin så det gör inget om jag blir lite "dragen" av nån fjuttig 125-motard på topp eller en enstånkesporthoj :3freak :) :D :tummenupp

Har någon de korrekta effekt och viktuppgifterna för hojarna så är det enkelt att kolla det svart på vitt :tummenupp :) Min hoj förlorar mycket drag på grund av vikten, 150 torr och ca 170 "full":crash

Men den piskar de flesta 4-takts 125or på vägar som svänger, effekt är inte allt, väghållning är jäkligt viktigt när vägen svänger:) Sen beror det ju till stor del på föraren, och jag kan inte säga att jag är dålig på att köra:) :rolleyes:

Köp en MZ, det är nog en bra hoj :tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Ja, men min har v-twin så det gör inget om jag blir lite "dragen" av nån fjuttig 125-motard på topp eller en enstånkesporthoj :3freak :) :D :tummenupp

Har någon de korrekta effekt och viktuppgifterna för hojarna så är det enkelt att kolla det svart på vitt :tummenupp :) Min hoj förlorar mycket drag på grund av vikten, 150 torr och ca 170 "full":crash

Men den piskar de flesta 4-takts 125or på vägar som svänger, effekt är inte allt, väghållning är jäkligt viktigt när vägen svänger:) Sen beror det ju till stor del på föraren, och jag kan inte säga att jag är dålig på att köra:) :rolleyes:

Köp en MZ, det är nog en bra hoj :tummenupp

Om R125an har lika mycket effekt tror jag den vinner en del på aerodynamiken, vikten har inte lika stor betydelse på topphastigheten

så jag tänkte :)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Om R125an har lika mycket effekt tror jag den vinner en del på aerodynamiken, vikten har inte lika stor betydelse på topphastigheten

så jag tänkte :)

Säger som Enzo ferrari sa en gång.

"Aerodynamics are for people who can't build engines."

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
БОБАН;3613955 skrev:
Säger som Enzo ferrari sa en gång.

"Aerodynamics are for people who can't build engines."

ja det har ju mycket med det att göra när man har en maxgräns :tungan

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Det är min gamla :tungan jag sålde den till honom för 23500 tror jag, det var ett år sedan :D Men den funkade skitbra då, funkade bra de åren jag hade den. Men 26000 är lite väl saftigt :gnissla

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Det är min gamla :tungan jag sålde den till honom för 23500 tror jag, det var ett år sedan :D Men den funkade skitbra då, funkade bra de åren jag hade den. Men 26000 är lite väl saftigt :gnissla

haha okej verkar som man hittar alla gamla ägare här på sporthoj:gnissla jag tycker också 26 e för saftigt.. var det inte 24 du fick för den?!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept