Mz Baghira..Bra eller Anus?

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Tjenare!

Jag har en polare som är intresserad av en bra pendlarhoj. Han har kollat runt lite på olika offroadhojar och har nu hittat en MZ baghira -01 med motardhjul.

Så frågan är alltså...är de nåt att ha?? I annonsen står de att de är en Yamaha 660 snurra i, vilket låter bra med tanke på att de borde va enkelt att hitta reservdelar mm till den.

Men hur är dom i övrigt?

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
R6 + szr660
Krippa skrev:
2070460 Tjenare!

Jag har en polare som är intresserad av en bra pendlarhoj. Han har kollat runt lite på olika offroadhojar och har nu hittat en MZ baghira -01 med motardhjul.

Så frågan är alltså...är de nåt att ha?? I annonsen står de att de är en Yamaha 660 snurra i, vilket låter bra med tanke på att de borde va enkelt att hitta reservdelar mm till den.

Men hur är dom i övrigt?

Grymt tung om man jämför med andra motarder. 169kg :3freak

Men det är inga problem att ha kul på den ändå. Jag har inte haft några problem alls med min efter 2,5 års ägande. Motorn är samma som sitter i Yamahas 660 Tenere.

Empparin

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01
Krippa skrev:
2070460 Tjenare!

Men hur är dom i övrigt?

Jag har haft en MZ Baghira och det var en helt okej hoj men som sagt den var grymt tung och ganska effektlös. Men som pendlar hoj fungerar den utmärkt med sina långa serviceintervaller och problemfria gång. Jag körde 3000mil med min och enda jag jag gjorde på dom milen var vanliga oljen byten och ventil koll. Och visst hade den effekt så det gick att ha kul med hojen också, bakhjulsåka och annat skoj var då inga problem. Och fjädringen på den var perfekt! Jag trivs då bättre på min nuvarande Ktm 525a men med den kan jag inte åka på semester resa till Norge och Danmark som jag gjorde med Baghiran. Så som pendlar hoj fungerar den utmärkt! med tanke på serviceintervall och inköpspris som borde ligga ganska lågt. Och vill man skrämma effekt ur motorn så är det inga problem det finns en massa godis att köpa till 660 motorn, bara att ringa åt http://www.eurospeed.nu så fixar dom fram det mesta i reservdelsväg och motortrim. Finns också en massa tyska sidor med Mz godis.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Låter ju riktigt bra de där!

Den han kollat på vill dom ha 37 000:- för, de är en -01 som gått 1600 mil.

Är de ett vettigt pris?

Empparin

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01
Krippa skrev:
2074090 Låter ju riktigt bra de där!

Den han kollat på vill dom ha 37 000:- för, de är en -01 som gått 1600 mil.

Är de ett vettigt pris?

Är det den här http://www.blocket.se/vi/7749941.htm?ca=2_s ?
Priset är ok! om möjligt fösök få ner den några tusenlappar :tummenupp
Ser ut som om det sitter ett BSM Vampire slip on på den i så fall har den ljud som väcker de döda! :yoparty
Hade ett sånt på min också och den lät grymt! och ljuvligt! :D
men som sagt försök få ner den aningen i pris om möjligt.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Empparin skrev:
2074569 Är det den här http://www.blocket.se/vi/7749941.htm?ca=2_s ?
Priset är ok! om möjligt fösök få ner den några tusenlappar :tummenupp
Ser ut som om det sitter ett BSM Vampire slip on på den i så fall har den ljud som väcker de döda! :yoparty
Hade ett sånt på min också och den lät grymt! och ljuvligt! :D
men som sagt försök få ner den aningen i pris om möjligt.

Jepp, de e den.

Vi får väl åka o kolla på den och se ifall han kanske går ner några lappar!

Tack för infon!!!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...