Mz / Wsm

mctwist

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Cb 400n 1983
Ska köpa lätt mc till våren och undrar vilken som ni skulle valt av mz och wsm , mz:an har jag hört att den är starkare men wsm:en är snyggare .
Vilken är roligast att köra ?

Mvh Fredrik.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ska köpa lätt mc till våren och undrar vilken som ni skulle valt av mz och wsm , mz:an har jag hört att den är starkare men wsm:en är snyggare .
Vilken är roligast att köra ?

Mvh Fredrik.

den som är starkast gissningsvis :rolleyes: men annars är det om du säger, mzan är starkare men (i min mening) så är wsmen snyggare
 

mctwist

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Cb 400n 1983
Tycker att det igentligen inte spelar någon roll vilken av dom , men ska ju provköra båda innan man säger något .
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Körde själv MZ när jag var 16 och motorsmässigt är den klockren, med lite ombestyckning och uppöppning av andningsvägarna kunde jag som 192/105kg sitta upprätt och marcha 120.
Designen är inte så illa (den är fortfarande snyggare än allt producerat i japan) även om WSM är snyggare.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hör med cyrpan han har en fräsch mz till salu, Kan intyga att den låter sjukt bra för att vara 125:a, och går klart bättre än en strypt dt..
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Hör med cyrpan han har en fräsch mz till salu, Kan intyga att den låter sjukt bra för att vara 125:a, och går klart bättre än en strypt dt..

Vi har redan snackat :tungan



Tycker att det igentligen inte spelar någon roll vilken av dom , men ska ju provköra båda innan man säger något .
Tjena!
Se till att fixa lite cash så får du glida förbi och provköra :tummenupp (Såg att kungsbacka låg i götet, det blir en bit att åka :tungan )

Den har öppnade andningsvägar och är ombestyckad som BorisJr sa, han verkar ha bra koll på Mz faktiskt
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har en också som nog är tillsalu då systern min har uppkörning för mellan snart....
Nyrenoverad motor som endast har gått 400 mil med min syster, dock 18/21 hjul men 17" hjul kan köpas för 3kkr. Har varit min sen ny och är ordentligt masserad och ompysslad.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top