NÄra DÖden Upplevelse!!!

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
HanneZ skrev:
"Kastade" han sig ut 100 m framför dig? :D

200/3,6 = 55 m/s

100/55 = 1,8 sek.

tycker att han reagerar riktigt duktig... bromsa ner på 1.8 sekunder är bra gjort... så det kändes nog som om han kastade sig ut! bra bromsat :tummenupp skönt att det gick bra!!

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Tur att det gick bra iaf! :tummenupp Ta´t lugnt därute - man har ju själv blivit omblåst av en MC ibland (bara när jag kör bil :hihi) och undrat "Var fan kom han ifrån?"

Förresten, brukar inte ni 1000-kubikare skryta om att ni aldrig behöver växla ned för att göra snabba omkörningar :7peta

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Samuel_LJackson skrev:
Tur att det gick bra iaf! :tummenupp Ta´t lugnt därute - man har ju själv blivit omblåst av en MC ibland (bara när jag kör bil :hihi) och undrat "Var fan kom han ifrån?"

Förresten, brukar inte ni 1000-kubikare skryta om att ni aldrig behöver växla ned för att göra snabba omkörningar :7peta

Nä... Det är bara när man drar 600:eek:r man skiter i att växla :blah :hihi

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Börjar man en omkörning när någon redan gjort det en bit bakom en? Näe.. idioter som inte glor i backspegeln, händer fan dagligen.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Bilister är som älgar, fast dom är fler...

kan berätta om en gång när ja va ute å gled i gladan ro på 125an... va en raka på kanske 2km, innan den en hyfsad kurva, efter kurvan påbörjar ja ömkörning av en bil, kollar i backspegeln, ingen där, svänger ut å gasar fullt... ligger bara typ 20cm över mittlinjen, då det helt plötsligt kommer en hoj ute i vänsterkanten på vänstra körbanan, han kan väl ha hållt en 200eller något, ja hade väl kommit upp å 130kanske... det va lite förvånande kan ja säga...

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
,,skrev i en annan tråd, då jag oxå var nära att dekorera en V70!
Hade tur o klarade mig, och min kusin som satt bakpå. Kan få för
sig att V70 inte är en bra bil för oss mc-åkare!

granted79

Guest
eisbaer skrev:
Börjar man en omkörning när någon redan gjort det en bit bakom en? Näe.. idioter som inte glor i backspegeln, händer fan dagligen.

jo men jag kom i en flygande omkörning så han hinner ju inte se mig när kommer i full spetta,men han blinkade två gånger så gick han ut o jag började bromsa med en gång jag såg han blinka! :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
granted79 skrev:
hej!
ville bara berätta om min första "riktiga nära döden upplevelse"!!
Ligger o kör nere i särö(gbg) o ska köra om 6-7 bilar på en lång raka,
så jag växlar ner o påbörjar omkörningen ha dessutom fri sikt i motsatta körfältet ,alltaså jag körde på en tvåfilig väg 90 väg var det!

Va d 158 an?? varför var du i särö? kanske bor du där i närheten? bor själv i kullavik, precis innan särö om man kommer från Gbg hållet!

granted79

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Va d 158 an?? varför var du i särö? kanske bor du där i närheten? bor själv i kullavik, precis innan särö om man kommer från Gbg hållet!

jag kom ut från hamra golfklubb där o svängde höger mot kungsbacka!
den rakan bort där e ju hur fin som helst d var därför det gick lite fort.. :rolleyes:

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
granted79 skrev:
hej!
ville bara berätta om min första "riktiga nära döden upplevelse"!!
Ligger o kör nere i särö(gbg) o ska köra om 6-7 bilar på en lång raka,
så jag växlar ner o påbörjar omkörningen ha dessutom fri sikt i motsatta körfältet ,alltaså jag körde på en tvåfilig väg 90 väg var det!
iaf jag växlar ner o drar på o ligger typ i 220 km/h o plötsligt så börjar en v70 blinka o bara kastar sig ut o ska köra om,o då kommer jag som en raket o får tvärbromsa så att jag t.o.m låser bakhjulet så det e låst typ 100 meter lr nåt,
trodde att NU e det :död alltså men jag lyckas få "stopp" typ 3-4 meter från bilen som låg i 80-90 någonting.... trodde att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen på mig ,men det slutade lyckligtvis bra men fan va jag var nära på o skita på mig!!
en sak e säker att jag har blivit en ERFARENHET MKT rikare kan jag säga!
nån annan som vill förtella om en likadan upplevelse??
KNALLKORK :fatta! Du ska köra om bilarna på HÖGER sida istället :rolleyes:

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
granted79 skrev:
jo men jag kom i en flygande omkörning så han hinner ju inte se mig när kommer i full spetta,men han blinkade två gånger så gick han ut o jag började bromsa med en gång jag såg han blinka! :)

Du tror inte att han kanske kollade spegeln då, men att du befann dig i "döda vinkeln" - eftersom du redan var påväg om menar jag. Du låg väl redan i vänsterfilen en bit bakom när han körde ut?

Skönt att det gick bra i allafall, han kollar säkert noga nästa gång innan han svänger ut.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
så jävla skönt att det gick bra... vet själv som bilist att man måste tänka sig för va de gäller hojar.. men dem syns så jävla dåligt i speglarna.. har flera gånger bytt fil å nästan fått hoj i bakluckan på BMWn.. så som insekter sätter sig i grillen på sommarn..

som sagt tur att det gick bra :fyllisar

granted79

Guest
spharv skrev:
Du tror inte att han kanske kollade spegeln då, men att du befann dig i "döda vinkeln" - eftersom du redan var påväg om menar jag. Du låg väl redan i vänsterfilen en bit bakom när han körde ut?

Skönt att det gick bra i allafall, han kollar säkert noga nästa gång innan han svänger ut.

jo det gjorde han säkert ,jag vet inte men som sagt det e ju inte lätt o se en hoj som kommer i 200+ liksom men han blinkade 1 eller2 ggr innan han gick ut direkt när jag såg att han började blinka så började jag bromsa annars hade jag aldrig fått stopp :död
men nu vet man hur RIKTIGT farligt det e med mc!

erafrol

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 2000 Blå med Yoshi blås
Jag saktar alltid ner en aning om jag kommer ikapp bilar på rad, man vet aldrig om någon bil har kommit ikapp en framförvarande och tänker köra om, jag utgår alltid från att dom inte har sett mig.
Även vid korsningar och utfarter mm, där brukar jag hålla koll på hjulen på bilarna för att se om dom rör på sig, med ett par fingrar på bromsen.

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Jag hade en riktig nära döden upplevelse i fredags, krockade med en älg och det var inte roligt. Var ju viserligen bara en fiolårskalv och lyckades veja så pass mycket att jag bara tog huvudet på den men men lyckades sabba bilen rätt rejält, framruta, sidoruta, huv, framskärm, dörren och taket. Är jäkligt glad att man satt i bilen för en gångs skull i alla fall.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha