Kalla banan för nåt som "drift och test av lantbruksmaskiner"
Tanken var faktiskt att ha som praxis att bara få köra el-fordon på banan.
Man kanske kan bereda en grund för "annat" ändamål på pappret och lägga asfalt på toppen. Men har man bara tysta fordon på banan och inte kör efter 22.00 så förstår jag inte vad kommunen ska gnälla över. Förresten behövs det väl inte bygglov för att asfaltera en bit av tomten?
Klart att du ska bygga en bana!
Har själv lekt med tanken att bygga en bana (stor go-kartbana) och hur man då skulle gå tillväga. Att kommun mm skulle göra vågen och ge tummen upp känns osannolikt så det är nog till att kalla det hela för något annat än bana. Kanske benämningen "enskild väg" skulle fungera? Visserligen är den kort och slutar där den börjar. Problemet är att om man sedan skulle vilja ha någon form av officiella tävlingar så måste anläggningen klassas om (gissar). Trafikövningsplats kanske är ett annat alternativ?
Har du räknat på hur mycket banan skulle kosta att anlägga?
Skön idé. Gört!
Tror inte han vågar!!!
Vågar gör jag allt, men det är inte prio ett!
Upp till bevis
Räknar man med att göra allt utom asfalteringen själv och har tid till att göra det relativt snabbt så. Jag har inga direkta kunskaper i hur man anlägger sådana här grejer, men det går ju säkert att läsa på. Eftersom jag nog snart kommer ha CE-kortet i handen så är ju frakt av byggmaterial och maskiner inget jag behöver leja ut. Grus är dessutom rätt billig, 500kr 10ton ca. Har även en moster som är konsult inom Cramo så jag kan nog få lite rabatt på anläggningsmaskiner.
Asfaltering ~ 120 000 (650m^2 * 150kr + lite till)
Grus ~ 25 000
Maskinhyrning ~ 60 000
Övrigt ~ 15 000
Nu vet jag inte om man måste eller gör bäst i att gjuta en betongplatta under asfalten(?), men isf så blir det lite dyrare...
Haha enskild väg hade varit fint å kalla det
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |