Nä man kanske skulle bygga en gokartbana bakom ladan...

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Gört! Jag skulle nog dra banan något annorlunda för att få fler kurvor!

Bana.jpg

Edit: Var ju tvungen att lägga några minuter i paint på ett förslag...

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Gört! Jag skulle nog dra banan något annorlunda för att få fler kurvor!

View attachment 392520

Edit: Var ju tvungen att lägga några minuter i paint på ett förslag...
Jo jag hade dragit banan annorlunda om det inte hade varit lite ont om plats. 20 meter från ladan börjar grannens åker, tomten är 60meter bred och ladan är 25 meter lång. Kan dessutom inte köra in i ladan som du har ritat, då blir det mos av verkstad och rubbet, vet inte heller om man kommen under hjullastaren med en gokart :hihi Snyggt ritat annars, borde anlita dig nästa gång :tungan

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jo jag hade dragit banan annorlunda om det inte hade varit lite ont om plats. 20 meter från ladan börjar grannens åker, tomten är 60meter bred och ladan är 25 meter lång. Kan dessutom inte köra in i ladan som du har ritat, då blir det mos av verkstad och rubbet, vet inte heller om man kommen under hjullastaren med en gokart :hihi Snyggt ritat annars, borde anlita dig nästa gång :tungan

Äsch då! Kör en mindre depå "under" ladan då? (på bilden alltså, inte bygga källare nu) 60 meters bredd måste ju den där klara sig på, man kan ju trycka ihop den lite med. Eller asfaltera hela och sätt upp banan med koner/däck så man kan variera den lite? Så kan du hyra ut till mc-elever som vill träna lågfartsbana med :tummenupp. Åtminstone borde du kunna göra andra kurvantill 90graders, göra om tredje kurvan till hårnål, ha kvar fjärde kurvan som redan är hårnål göra en tight vänstersväng följt av en 180graders höger och sen något jox ner mot ladans övre kortsida igen, sådär VÄLDANS mycket avåkningszon krävs ju inte på en gocartbana heller :D Fan känns som om jag håller på o kapa ditt banbygge nu... :glömdet

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO