När är det rätt tid att köpa banhoj?

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ska du köpa en rejshoj är det läge att göra det nu:tummenupp ... Dom flesta som ska byta till nästa säsong säljer sina nu när säsongen är slut, efter jul finns bara "skräpet" kvar...

Har en i kikarn faktiskt :rolleyes: Finns den kvar blir det förhoppningsvis åka o kika på den ikväll eller i veckan.. Svårt att få tag i hondor :(

Hur pass "känsligt" är det med hojar som varit ute i sandfållan? Vad bör man kika extra på?

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Lugn och fin nu. Du har nästan köpt grisen i säcken. Det finns inga säsgoner för motorcyklar. De s k "banhojar" du letar efter säljs året runt, det enda undantaget är årets cyklar tillhörande förare med spons som alltid säljer dem efter avslutad säsong. Alla andra cyklar, med en eller ett par år på nacken som tillhör vanliga männsikor säljs till höger och vänster på jul, påsk och midsommar. Det är inte ovanligt att förare byter cykel mitt under pågående säsong. Det kan beror på missnöje med maskinmaterialet, att racebudgeten sinat eller en skada som sätter P. Det är bara de finaste och dyraste hojarna som har säsong nu på hösten och de vandrar från de mest seriöst satsande förarna till likasinnade, men också ibland till en en gatåkare som vill ha en fin banpreppad cykel.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Det känns lite (jag kommer väll bli lynchad nu) som att många har slängt ut sin hoj på ett ganska så stort överpris med... kan det vara så att en hel del slänger ut en annons på ett högre pris, bara för att se om dom blir av med hojen till det priset :va

björn

sandstream

Guest
Det känns lite (jag kommer väll bli lynchad nu) som att många har slängt ut sin hoj på ett ganska så stort överpris med... kan det vara så att en hel del slänger ut en annons på ett högre pris, bara för att se om dom blir av med hojen till det priset :va
Många med mig vill säkert känna lite på marknaden och se vad den är beredd att ge. Om ingen är intresserad sänker man priset tills någon är intresserad eller tills man nått någon typ av smärttröskel där man söker andra vägar för att bli av med hojen men ändå inte förlora så mycket pengar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det enda jag vet från att försökt sälja Aprilian som racehoj är att det är stört omöjligt att sälja för över 100.000 kr.. bah. Fast jag dumpar inte priset längre. Gör om den till fräsch gathoj istället o kör den själv :D

MC Doktorn

Guest
Jag menade inte licensköra på smc kurserna :tungan Smc kurser och "vanliga" bandagar i icke licensgrupper får bli en början.. Sen därefter bestämmer jag mig för om det blir till o fortsätta med mer sånt eller om det är läge att gå på licens :rolleyes:
När du skriver iordninggjort för bankörning, vad menar du då? Kraschkåpor, fjädring, osv..? (Helt okunnig i detta än så länge..)
Din rekommendation är alltså att köpa en gathoj och köpa till kraschkåpor, eller? :)

Håller med affe men välj en 600 med insprut.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3203502 Har en i kikarn faktiskt :rolleyes: Finns den kvar blir det förhoppningsvis åka o kika på den ikväll eller i veckan.. Svårt att få tag i hondor :(

Hur pass "känsligt" är det med hojar som varit ute i sandfållan? Vad bör man kika extra på?
Svårt att säga, men hittar du en racehoj som INTE varit ute i sanden så kan du ge dig på att något är riktigt lurt iaf :tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning