Jag tycker man är för gammal för en sporthoj när man fyllt 30. En sporthoj inbjuder till omogen och vårdslös körning med en alltför oftast hög hastighet och det hör definitivt inte ihop med en person som fyllt 30 och kan kallas vuxen.
Personer över 30 borde istället hålla sig till sporttouring eller ev glidare fast för glidare bör man även passerat 50 år.
Jag är 45 och för mig är ovan en självklarhet och jag anser definitivt att jag växt ifrån barnsligheten att köra sporthoj och inte heller har behovet att med ett objekt som en sporthoj visa mig macho på vägarna eller vid korvkiosken. Var länge sedan jag insåg att jag som person är oerhört macho så ett yttre objekt är inte nödvändigt.
Har istället gått över till motard vilket passar min mogna ålder.
Blir ju svagare och svagare för varje år så vikten på 130kg eller vad det nu är gör att den blir lätt att hantera.
Även hörseln försvagas med åren så det är inte helt lätt att avgöra om motorn är igång eller ej. Har därför monterat ett Acra system så nu hör man tydligt om motorn är igång.
Närmar sig pensionsåldern så det är hög tid att lägga undan lite pengar för att klara sig framöver så försäkringskostnaden gör att jag kan lägga undan lite extra jämfört med om jag haft en sporthoj.