När börjar ni jobba?

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Sofiiaa skrev:
VOLVO!!! :D :D

eller?

För jag jobbar exakt samma tider på Volvo Lastvagnar, Tuve.

Edit: För att alla skall förstå hur äckligt tidigt det är så kan jag ju lägga till att när man skall åka kommunalt till Volvo från Mölndal så måste jag åka 5.15 (!!!) för att hinna! Och som kaka på tårtan så går det bara en buss ut dit så den vill man inte missa. Försova sig suger med andra ord.

Volvo Lastvagnar i Tuve ja, personvagnar jobbar 6.30-15.24. Så nu vet du det ;-)

Vart i fabriken jobbar du då?

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Thundercat skrev:
Volvo Lastvagnar i Tuve ja, personvagnar jobbar 6.30-15.24. Så nu vet du det ;-)

Vart i fabriken jobbar du då?

Det vet jag att de gör, för där har jag varit också, hhe. Men jag måste åka hemifrån kvar över 5 hur som helst :tungan :D

Jag jobbar i början av LB, samma ställe som skyddsombudet Jeremia om du vet vem det är.

Edit: :felämne :notme :D

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
7-16 vardagar.
Var 8:e vecka eftermiddagsskift 15:18-24:00 med arbetsberedskap 24:00-07.00 (vardagar) och arbetsberedskap hela helgen oxå :tummenupp
Fina stålar på storhelger :)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Sofiiaa skrev:
Det vet jag att de gör, för där har jag varit också, hhe. Men jag måste åka hemifrån kvar över 5 hur som helst :tungan :D

Jag jobbar i början av LB, samma ställe som skyddsombudet Jeremia om du vet vem det är.

Edit: :felämne :notme :D

Jag har jobbat ihop med FBI. :tungan

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Sofiiaa skrev:
VOLVO!!! :D :D

eller?

För jag jobbar exakt samma tider på Volvo Lastvagnar, Tuve.

Edit: För att alla skall förstå hur äckligt tidigt det är så kan jag ju lägga till att när man skall åka kommunalt till Volvo från Mölndal så måste jag åka 5.15 (!!!) för att hinna! Och som kaka på tårtan så går det bara en buss ut dit så den vill man inte missa. Försova sig suger med andra ord.

vilket jla lyx!!!! :hihi vi stackare på VLU (Volvo Lastvagnar Umeå) jobbar tvåskift allihopa, 0548-1430 eller 1430-2400 varannan vecka!!! den sämst betalda skiftgången i Volvokoncernen och den jobbigaste :(

förresten! när ska ni börja anställa igen? jag e lite sugen på att flytta söderut :)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
madmagnus skrev:
vilket jla lyx!!!! :hihi vi stackare på VLU (Volvo Lastvagnar Umeå) jobbar tvåskift allihopa, 0548-1430 eller 1430-2400 varannan vecka!!! den sämst betalda skiftgången i Volvokoncernen och den jobbigaste :(

förresten! när ska ni börja anställa igen? jag e lite sugen på att flytta söderut :)

Just nu flyttas det om folk i fabriken, innan semestern var det en hel del "visstidsanställda" som fick gå... så nu är det nog tufft att få jobb.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Thundercat skrev:
Just nu flyttas det om folk i fabriken, innan semestern var det en hel del "visstidsanställda" som fick gå... så nu är det nog tufft att få jobb.

samma problem hos oss med! det suger att jag måste söka jobb den vanliga vägen trots 6 år i "firman" :( får iaf behålla lönen innom en 6 månaders period :tummenupp bara att avvakta lite.... en jobbarkompis flyttar ner nu men (pga tjej) men blev tvungen börja på personbilar! det är inte ett alternativ....

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
madmagnus skrev:
samma problem hos oss med! det suger att jag måste söka jobb den vanliga vägen trots 6 år i "firman" :( får iaf behålla lönen innom en 6 månaders period :tummenupp bara att avvakta lite.... en jobbarkompis flyttar ner nu men (pga tjej) men blev tvungen börja på personbilar! det är inte ett alternativ....

Har du blivit uppsagd?

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Thundercat skrev:
Har du blivit uppsagd?

nejförfan! funderar på att flytta söderut ett tag bara! mig blir dom inte av med :hihi är väl en sisådär 500 som måste varslas först!!!!

men vi har haft en del visstidare som inte fått stanna när orderingången har gått neråt, antar att ni har det likadant?

vi är ca 2500 pers här i Umeå, varav 2000 metallare! har varit hos er i gbg för 2 år sen å eran fabrik är rätt liten i gämförelse....

Last edited:

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ER6N
jag jobbar 5-skift förmiddag 0530 till 1330
eftermiddag 1130 till 2130
natt 2130 till 0530
dagtid 0700 till 1500 utom på fredagar då man slutar 12.

jobbar te:x 3 förmiddagar och jobbar 4 nätter efter varann.

Men sen så är man ledig va 6:e vecka.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Solid snake skrev:
Gör maskiner som inte klyddar på mitt jävla jobb, ni är kassa! :4skrika

Så så så så.....
Jag BYGGER inte PHE.
Jag levererar komponenter till montaget!!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag börjar när jag vill, förutsatt att jag vill mellan 07.00-09.00

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
madmagnus skrev:
nejförfan! funderar på att flytta söderut ett tag bara! mig blir dom inte av med :hihi är väl en sisådär 500 som måste varslas först!!!!

men vi har haft en del visstidare som inte fått stanna när orderingången har gått neråt, antar att ni har det likadant?

vi är ca 2500 pers här i Umeå, varav 2000 metallare! har varit hos er i gbg för 2 år sen å eran fabrik är rätt liten i gämförelse....

Jag tror att vi är ungefär lika många på LV i Tuve.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Börjar om 45 min, fick gå in och jobba morgon idag även fast jag börjar kvällen sen.... Kan inte folk hålla sig friska så hade jag kunnat nanna vidare.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning