När börjar uppkörningarna?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
När brukar uppkörningarna för motorcykel börja? Mars?

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Tror det är i April. Olika i olika delar av landet!

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
som sagt beror på när du har teorin klar, sen väder och vind. Sen norrland brukar ligga lite efter :)

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
I år började uppkörningarna i Malmö i bröjan/mitten på april. Kommer inte riktigt ihåg men april var det ialla fall.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
LayDeeOmega skrev:
2400384 I år började uppkörningarna i Malmö i bröjan/mitten på april. Kommer inte riktigt ihåg men april var det ialla fall.
I Stockholm är det också i mitten av april...häng på låset...sen blir det svårt att få tider...
Jag bokade uppkörningstid i mitten av maj och den första tid som fanns att få då var 21/6....

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Här i lule brukar det vara i maj nå'n gång.

Nicotin

Guest
H4 skrev:
2400364 När brukar uppkörningarna för motorcykel börja? Mars?

Va faan du hinner ju ta lappen iår och slippa racet om tider nästa år...

Så det är bara att börja köra..:yoparty

Faan två månader el mer kvar av denna period innan underlag och sånt sätter stopp..

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bushojjen skrev:
2401812 Va faan du hinner ju ta lappen iår och slippa racet om tider nästa år...

Så det är bara att börja köra..:yoparty

Faan två månader el mer kvar av denna period innan underlag och sånt sätter stopp..

Jag fyller 17 och ett halvt den 14:e september.

Intrepid_

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
BMW F800S
H4 skrev:
2403915 Jag fyller 17 och ett halvt den 14:e september.

Dom har uppkörningar ända till november här i Malmö iaf ... så du borde kunna fixa det i år om dom kör lika länge i GBG.

- Intrepid

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ljunghusen skrev:
2404101 Tips är att du ringer vid jul så ställer dom dig på kölista. Då får du nog köra upp i mitten/slutet av april

Hur ska jag kunna göra det när jag inte får skriva teorin tidigare? Måste ju vänta tills jag fyller 18 innan jag kan skriva teorin och när jag väl gjort det får jag beställa tid för uppkörning.

Har jag missat något? Kan jag skriva teorin redan nu för A och B?

mamba71

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
v-strom 06
H4 skrev:
2406991 Hur ska jag kunna göra det när jag inte får skriva teorin tidigare? Måste ju vänta tills jag fyller 18 innan jag kan skriva teorin och när jag väl gjort det får jag beställa tid för uppkörning.

Har jag missat något? Kan jag skriva teorin redan nu för A och B?
Sorry du måste va 18år för teorin

Zeemon

Zeemon
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -93
Det är ju bara o ringa till VV varje dag o fråga om det finns tid. Finns alltid folk som avbokar eller blir sjuka. Jag torskade första uppkörningen i mitten av juni förra året, sen ringde jag varje dag och efter 4 dagar fick jag en uppkörning 2 veckor efter min första uppkörning. Roliga var att jag fick samma instruktör som failade mig första gången, men jag klarade det ändå :)

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Zeemon skrev:
2407027 Det är ju bara o ringa till VV varje dag o fråga om det finns tid. Finns alltid folk som avbokar eller blir sjuka. Jag torskade första uppkörningen i mitten av juni förra året, sen ringde jag varje dag och efter 4 dagar fick jag en uppkörning 2 veckor efter min första uppkörning.

Lite utjatat kanske...

Läs mina poster ovan. Jag får inte skriva teorin förrän den 14:e Mars då jag är 18. Kan således inte beställa tid för uppkörning tidigare än det.

Zeemon

Zeemon
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -93
Jo jag vet men dom säger att det är svårt att fixa en uppkörning, ville bara säga att det inte är så svårt eller så var det jag som hade tur ;)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Zeemon skrev:
2407045 Jo jag vet men dom säger att det är svårt att fixa en uppkörning, ville bara säga att det inte är så svårt eller så var det jag som hade tur ;)

Mjo... det får bli att ringa varje dag efter 14:e Mars om jag inte får en tillräckligt tidig tid :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
H4 skrev:
2407034 Lite utjatat kanske...

Läs mina poster ovan. Jag får inte skriva teorin förrän den 14:e Mars då jag är 18. Kan således inte beställa tid för uppkörning tidigare än det.

Här i karlstad tror jag dom släppte tiderna typ i mars

Tiderna började 18 april

Tycker det är dummt att låsa upp sig på en skola.

Ska man ta det fort är det nog inte det ultimata. Här i karlstad började dom med körlektioner den 18 april.

#Tränna massa själv
#Ta några lektioner
#Kör upp i annan stad än göteborg:näsblod

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Mr Helmut skrev:
2407070 Här i karlstad tror jag dom släppte tiderna typ i mars

Tiderna började 18 april

Tycker det är dummt att låsa upp sig på en skola.

Ska man ta det fort är det nog inte det ultimata. Här i karlstad började dom med körlektioner den 18 april.

#Tränna massa själv
#Ta några lektioner
#Kör upp i annan stad än göteborg:näsblod

Tyvärr så tror jag nog att körskola är det optimalaste eftersom jag kommer att ha det lättare på uppkörningen (gått på trafikskola). Eftersom jag tänkt ta uppkörningen i Göteborg är det en jävla bra merit att ha gått på trafikskola.

Nummer två är att det finns ingen som kan lära mig att klara konbanan, lite bättre med någon som guidar.

Förresten, någon som vet hur många som blir kuggade på hojuppkörningar i Göteborg? Har för mig att det var hiskeliga siffror som 50% eller mer :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln