När börjar VV med körprov på våren?

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
CeltaniC skrev:
O fy fan för dig! det var ingen dålig första hoj :tummenupp lätt den snyggaste av dom! :Bugar

ser att du är i samma ålder som jag, kan inte vara billigt att försäkra den.

Me is very very jelous... :huvet :tummenupp

Du kan göra både versionerna som du beskriver ovan.
hehehhe det är inte min första hoj,jag har utlänsk körkort sen jag va 18,men vill ta svensk också,och tack för ditt svar
:tummenupp

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Agamemnon skrev:
Ok 20:e i Stockholm och 18:e i Helsingborg, då ska det väl inte vara omöjligt att fixa i min närhet heller då. Gott om marginal! Hur är det med körkortet nu för tiden, får man det i handen direkt? Antar att man inte får köra på den tillfälliga lappen utomlands?

Du åker utomlands och säger att du har tappat bort ditt körkort samma dag så får du polisanmäla det. Då har du ju bara ditt gamla kk så du polisanmäler det men du säger att du även har mc-kort. Ingen som kollar upp det och gör de det så har du ju mc-kortet enligt svenska polisen. Jag hade kört och skulle inte acceptera några böter heller. Har man kk så har man. Inte ditt fel att du inte får det i handen.

Dentan

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2005
Hoj
2000 Yamaha yzf R1
Shwan skrev:
Du åker utomlands och säger att du har tappat bort ditt körkort samma dag så får du polisanmäla det. Då har du ju bara ditt gamla kk så du polisanmäler det men du säger att du även har mc-kort. Ingen som kollar upp det och gör de det så har du ju mc-kortet enligt svenska polisen. Jag hade kört och skulle inte acceptera några böter heller. Har man kk så har man. Inte ditt fel att du inte får det i handen.

hallå, kunde inte låta bli menar ni man får inte kortet i handen vi godkänd uppkörning numera..utan får vänta en vecka på lappen, tog mitt kort senast på 1980 talet dock då..men va man godkänd fick man ju åka hem med kortet i handen utgår då ifrån att teorin är godkänd...eller är det jag som missat något i texten

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Dentan skrev:
hallå, kunde inte låta bli menar ni man får inte kortet i handen vi godkänd uppkörning numera..utan får vänta en vecka på lappen, tog mitt kort senast på 1980 talet dock då..men va man godkänd fick man ju åka hem med kortet i handen utgår då ifrån att teorin är godkänd...eller är det jag som missat något i texten

Då får en lapp/intyg som gäller som ett KK här i Sverige tills du fått ditt "riktiga KK". Brukar ta en vecka ungefär, fick mitt samma vecka :) .
Så man kan ut köra samma dag som man körde upp!

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Shwan skrev:

Det där var inte så dumt! Så blir det.

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
halmstad har inga tider än
göteborg hade första den 8e maj (den tog jag 1300)

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras