När blir man för fet för en sporthoj?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Om man räknar BMI???
Själv så är jag 189 cm och väger 97kg. Har gått upp lite i vikt och börjar känna mig fet, självklart så har hårdbantningen börjat och till våren ska jag vara fit!:yoparty
Har börjat att tänka på hojbyte. Hayabusan brukar ju få tjockisar att se normala ut. Så jag har faktiskt tänkt att skaffa en Haya till våren om jag inte går ner i vikt!
Är det bara jag som tycker att det ser lite fult ut när en tjockis tvingar på sig ett helställ och sätter sig på en sporthoj?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är samma längd som du. Har gått från 96 kg till 90 kg på 5 veckor nu. Bara ett kilo till ner, sen är jag nöjd. Ät mindre så löser det sig :)...

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är samma längd som du. Har gått från 96 kg till 90 kg på 5 veckor nu. Bara ett kilo till ner, sen är jag nöjd. Ät mindre så löser det sig :)...

Jag ska sluta käka på donken helt och hållet, Det var typ då jag började tappa kontrollen. Mitt mål är att väga 88kg till sommaren, det är min matchvikt.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Så det viktigaste med hojTjöra är hur man ser ut? Meh.. spelar roll. Kör man inte för att det är det roligaste man vet att göra?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
186 å var uppe å nosade på tresiffrigt efter jul.... nere på nittitre eller vad vågfan står på nu , allt jag gjort är att ha lite koll på vad jag stoppar i mig , Shape up appen hjälpte till somfan i början (typ mat dagbok , men verkliga nyttan var att man fick reda på vad allt skit var i energi räknat,nu fyller jag inte i den längre men vet att ett jäla wienerbröd e typ lika mycket som en jäääävligt smarrig middag :brinnerup) ... så det var slut på folköl å limpmacka till middag :D

Annars så e ju Busan klockrent val om du inte lyckas krympa (och det ser fan lite wierd ut med fettosar på sportmoppar...därför kör jag street/muskel hojj :yoparty )

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
1,96 med 90 kg and im feeling fu_king GREAT :crash För övrigt så tycker jag att många customnissar har en lönnfet gestaltning när de glider upp.Hmmm, undrar varför det är så.Kan det vara Tv soffan man försöker imitera där hemma. :va

Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hehe, är drygt 1.87 och väger 104kg. Känner mig lite grovsig mot för er, men till en tung hoj krävs en tung förare :rolleyes:

Och håller med Spookedbones, kör för att det är kul och inte för att det ska se bra ut..

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag är tjock som en hel man med mina 120 kilo på 187cm men jag skämdes inte det minsta i mitt skinnställ i somras?! Borde jag tänka om och köpa en större hoj? Att jag är vacker inombords, räknas det? :)

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Vad ska man skämmas över? Bara man är go och gla och har det roligt så har ju inte vikten och utseendet någon med saken att göra :tummenupp

Last edited:

haack

glad amatör!
Gick med
12 Jan 2013
Hoj
2008 Honda Cbr1000RR
en bild säger väl mer än tusen ord? allt kan inte mätas i bmi eller har ja fel? jag är 183 väger 104kg..har strl 56 på stället å känner mej inte för fet...skulle inte kalla mej fit heller, men enligt bmi så borde ja växa nån dm för att behålla vilkten...;)

*jävlaromnånsägerattjagärförfetnu* :smasha

DSC_0026.jpg576970_10151054377322012_151882155_n.jpg

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hur tänkte du dra hem de brudarna du har som profilbild om du är fet? :död förutsatt att du inte har en fet (se enorm) plånbok då!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
fat_biker_1.jpg

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
200 cm och 115 kilo. Har idag äntligen lyckats hitta motivationen att gå ner lite. Började med att halvera mängden i matlådan, och insåg att denna till synes patetiska ursäkt till portion fortfarande var fullt tillräckligt att mätta mig fram till kl 16. Sen väljer jag bort hissarna när jag ska uppåt.

Får se vad vågen visar när det är dags att dra på sig hojutstyrseln. :)

Men det är inte vikten som jag upplever bökig, utan längden.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...