När blir man för fet för en sporthoj?

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
jo det finns en viktgräns, kolla reg-beviset! :brynad

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Strax över 190 eller nåt. 90 kg.
Har sedan jag såg de första bilderna på mig själv stört mig på att jag inte ser ut som Rossi på väg att sätta något banrekord.
Har alltid kört 600 men provade en 929, för den är en av de större hojjarna. såg fortfarande ut som någon körde fiddy.
Sket i sporthojs-karriären och skaffade h-d.
Vikten spelar ingen roll (vill bli tjockare) men längden va det som förstörde allt för mig.9929.jpg

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag vågar nog slå vad om att jag är större än de flesta men jag tycker det här funkar fint.

rc8r3.jpg

187cm och väl över 100kg.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Oroa dig inte... Om du skulle fortsätta svälla upp och anta formen av en julgris kan du ju alltid sälja av sportisen och köpa nåt som klär dig bättre. En guldvinge eller nå't.

When size dosen't matter...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Oroa dig inte... Om du skulle fortsätta svälla upp och anta formen av en julgris kan du ju alltid sälja av sportisen och köpa nåt som klär dig bättre. En guldvinge eller nå't.

When size dosen't matter...

Precis. Fast jag tycker lite såhär: är man stor och fet och kör en stor och fet hoj så förstärker man bara det faktum att man är stor och fet.

Om man istället som jag, som är stor och fet, kör en liten och snabb sporthoj och dessutom gör det halvbra och halvsnabbt, då kan folk se bortom den stora och feta fasade och tycka "Fan den där Viktor han är en jävel på att ratta tvåhjuling trots att han är dubbelt så stor som mig.".

Sen sväller jag inte speciellt mycket längre. Jag tycks ha antagit min "rätta form" eftersom jag varit lika lång och lika tung i några år nu.

:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När det sticker ut ett bakdäck mellan skinkorna?

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har de motsatta problemet, jag är för smal för sporthoj, finns inga skinnställ om man inte vill specialsy. Och tro mig, det är lättare att gå ner i vikt än upp, iaf för mig. (204cm/80kg) :gnissla

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Finns inget som heter, för fet för en hoj, får man inte plats får man göra sig plats så fordonet passar den man är så man får plats.

Jag får leta bland damstorlekarna om jag ska hitta ett skinnställ med mina 171cm/58kg.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Mark Levengood sa vid nåt tillfälle "om man går fort och ler mycket, är det ingen som märker att man är ful"

Så testa att köra snabbare så kanske det inte är nån som märker att du är fet :glömdet

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Är väl bara positivt att ha lite vikt att trycka ner gummit i asfalten med :hojsmilie
Och även hänga över sidan när det svänger :hojbusa
188cm 105kg allväder ställ behöver inga knäpuckar heller:tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...