När byter ni däck?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Smiter in med en fråga till er som kör bana

Körde min första kvällskörning i onsdags på mantorp, efter de ser däcken ut såhär på sidorna. I mitten är de precis så mönstet syns bak, alltså rätt slitet pga mkt motorväg

Har bokat in mig den 1 juni för en heldag. Tänkte börja me de här å sen byta under dagen?

Funka? (planerar att ta hojen ner i släp)
Hur slitna ska sidorna vara innan man byter däck som amatör utan däcksponsor:confused:

Gummi finns det kvar på sidorna, men iom att däcket är slut i mitten så får du en mycket mer svårkörd hoj på bana. Är man på bana och pressar så är däck och bromsklossar prio, då det kan bli dyrt och smärtsamt att chansa...

Mitt råd är att byta däck innan nästa bandag. Kör på nytt gummi och en däckform som gör körningen smidigare och roligare. Du kommer att känna en STOR skillnad på hur lätt det är att lägga över hojen med ett nytt däck!

Iom att du kommer fastna i bankörningen är ett tips att byta däck i tid innan det blir för slitet i mitten, sedan kan du använda det däcket när du ska köra på bana sedan :tummenupp

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Smiter in med en fråga till er som kör bana

Körde min första kvällskörning i onsdags på mantorp, efter de ser däcken ut såhär på sidorna. I mitten är de precis så mönstet syns bak, alltså rätt slitet pga mkt motorväg

Har bokat in mig den 1 juni för en heldag. Tänkte börja me de här å sen byta under dagen?

Funka? (planerar att ta hojen ner i släp)
Hur slitna ska sidorna vara innan man byter däck som amatör utan däcksponsor:confused:

Jag brukar känna med att trycka med en nagel eller nyckel för att känna hur mycket gummi det är kvar, man känner det på sviktet. Tyvärr dödar jag alltid mina däck först på skuldrorna när jag kör bana, så det är där jag är petigast med att ha mycket gummi kvar.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom