När dör en mc?

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Min Bonneville är 42 år typ 1 år yngre än mig och jag lever likaså hojen.
Ok för att svara på frågan så lever gamla hojar längre än nya, iaf i min värld.

Dark_Messenger

Guest
Sen finns ju begreppet "gubbkörd" och "tjejkörd" också. Sannolikhetsgraden att en r1 är körd enligt dessa begrepp är väl inte särskilt hög men men.. :lol

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Sen finns ju begreppet "gubbkörd" och "tjejkörd" också. Sannolikhetsgraden att en r1 är körd enligt dessa begrepp är väl inte särskilt hög men men.. :lol

att hitta en R-hoj med 5000mil på mätaren där alla ägarna har kört som en pensionär, e som att hitta ett fnask i Thailand som e oskuld :tuttar

Vurpnisse

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
HondaCBR600F
Min lilla CBR 600 -92 rundade jag mätarn på i somras så nu har den gått 10.262 mil:tummenupp Då ja köpte den stog mätarn strax under 5000mil o detta va då hösten 2000...Men den går som bara den fortfarande fast jag vurpat några gånger med den:yoparty Ser man bara om den lilla skrevraketen ska den nog hålla ett par mil till :D

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Vässad Fazer 1000
Min gamla FJ 1100 har gått bortåt 11000 mil, och den var helt slut, så min begränsing blir 10.000 mil, längre än så får inte mina hojar gå längre...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade en 2t 125:a från 89 som hade gått 9400mil som funkade hur bra som helst, och jag är helt säker ppå att en modern jätte 4t, t.ex R1, håller bra mycket längre...

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
sen e de ju som sagt skillnad på hoj, en harley som gått 5000mil e ju ingenting men en sport hoj...Samma med bilar en volvo som gått 20000mil kan man ju köpa men vem fan köper en dodge viper som gått 20000mil??

En harley som har gått 5000 (femtusen, femma + tre nollor) mil är ingenting? Finns det nån Harley som gått så långt? :D

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
20-25000 mil på en bil är ju ingenting om servicearna är skötta. de felsta bilar lär gå de dubbla utan problem...

tycker inte man märker nån skillnad på en hoj som gått 1000 eller 3000 mil om den är välskött? så varför skulle den bli sämre vid 5000?

problemet är la att alla hojjar inte sköts som dom borde med tanke på hur dom går.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Klart att det inte är ngra problem att köpa hoj med många mil, men någon åker ju på att typ riva ner hela motorn, borra cylindrarna byta kolvar + ringar nya ventilsäten.

Gäller ju bara att vara ägaren före eller efter heheh öhh :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En harley som har gått 5000 (femtusen, femma + tre nollor) mil är ingenting? Finns det nån Harley som gått så långt? :D

Väldigt få Harleys skrotas ju, så de brukar ju bli mycket gamla och då ha gått långt.
Jag tycker snarare at det är ovanligt med värstingsporthojar med några större miltal på. Många kraschas ju sönder och blir inlösta innan de blivit mer än några år.

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Min VFR har gått över 7 000 mil. Bra motor är en del, men sen gäller det att fylla på med ny olja lite då o då med.

Nu är kanske inte VFR rätta cykeln att ställa mot R1, men ändå.

20 000 mil för en VFR borde funka.

Dark_Messenger

Guest
Väldigt få Harleys skrotas ju, så de brukar ju bli mycket gamla och då ha gått långt.
Jag tycker snarare at det är ovanligt med värstingsporthojar med några större miltal på. Många kraschas ju sönder och blir inlösta innan de blivit mer än några år.

Håller med. Sporthojar går hårdare - högre rpm = mer slitage samt har en benägenhet att kraschas.

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
en r1 som ska gå som en r1.....då ä den väl gjord att hålla för den ä tänkt o göra, handlar väl om service o omsorg

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
har själv en zxr 750 me rätt duktigt pimpad 900 motor, köpte den för 2 år sen, osedd okörd på blocket, kom me bussgods, tog en risk javisst, vet ej hur mycket den gått, men den pumpar rettor så de stånkar, så när ska 1 hoj dö....de finns inte...sköt om den...så håller den, ja åker ändå trimmat...:yoparty :tuttar

Dr.Bike

Guest
Old Hondas never Die... - They just go faster!!!
hog.jpg

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection