När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tja man har haft drömmar om motorcycklar sen innan man ens kunde cyckla... (Får man höra av morsan titt som tätt när man ses och en massa andra folk lyssnar på en massa gammla pinsamma grejer)
så när jag var o kolla på den så tänkte jag bara...

"Jag är Kär!!!"

sen när man kom hem var det bara att
:fyllisar o sitta i garaget o LE!

Last edited:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Mr_SoaP skrev:
Tja man har haft drömmar om motorcycklar sen innan man ens kunde cyckla...

Har tre äldre bröder som kört hoj på glada 80-talet. Läste MC-Nytt och det med mc kändes som en avlägsen dröm. Sedan dök det upp en garageplats, bara att fixa kortet och köpa hoj! :)

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Jag köpte det jag hade råd med för tillfället gsxr 600 -98 för 18 papp.
Lite sliten på vänster sidan men det lär inte bli bättre..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Verkar som om alla som köpt hoj har varit kanonnöjda. INgen som ångrat sig efter köpet eller som varit missnöjd med hojjen?

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Tänkte??

Kalla det gubbsjuka eller ålderskrämpor men tog kortet så sent som i somras och när jag kom på ide´n att skaffa hoj gällde bara gammal.högljudd,rolig och billig..Hittade då en gammal hederlig suka som Grottis ägt och byggt slog till på känsla bara!! :tummenupp

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
fick mc-kort... måste ha båge!.. nått under 50 000.. hitta en najs r6 som va i samma stad.. toppen.. har jag råd.. nej.. jag köper den ändå

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Köpte först en XJ600 94..hade den å övningskörde på och typ 2 veckor efter det att kortet va fixat - sen fick jag nog. Efter massa letande å tittande så hitta jag til slut hojen som ja drömt om i alla år (sen 1986 faktiskt) - köpte den med hjärtat. Hade hjärnan varit med (eller min morsa) så hade det nog blivit en EU moppe :3freak (hon e måttligt förtjust i hojvalet..även om tyckte den va fräck)

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Starstriker skrev:
Verkar som om alla som köpt hoj har varit kanonnöjda. INgen som ångrat sig efter köpet eller som varit missnöjd med hojjen?

Gjorde misstaget att övningsköra på en CB250 från -81. Tyckte det lät som en bra ide. Problemet är att den var helt värdelös att köra och mycket svårare än en modern hoj som har sjysta bromsar/väghållning.

Egentligen ska man börja med en bra fräsch mc, inte med en där bakbromsen hugger och frambromsen har fake-ABS :rolleyes:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0