drm4rtin
med lem
Varför har man hjälm? För att ha nåt att fästa kameran i?
Jeb Corliss saknar några spärrar
[YOUTUBE-ID]fStj3vPG5U8[/YOUTUBE-ID]
Matterhorn hoppet är sjukt ballt
[YOUTUBE-ID]XTEG3fF_0G4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]bxb15J2SiTw[/YOUTUBE-ID]
Finns ett klipp där han skulle flyga under en bro, och hans kompis över bron. Kompisen missbedömde och träffade bron i 200 km/h. Ganska otrevligt :/
Eter dessa filmer kommer alla möjliga vettvillingar skaffa sig en wingsuit och krocka med en sten. Vi kommer få se massa kul videos snart
[YOUTUBE-ID]IvjgvXcxMsU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]G14Bbx5NAuk[/YOUTUBE-ID]
Adrenalin på riktigt!
Vet inte hur fort det går just där, men har sett andra liknande filmer där de snackat om hastigheter en bit över 200 km/h...
Här är en kortfilm om Corliss och hur han tänker. Tar upp lite om hans planer att landa utan fallskärm.
http://www.youtube.com/watch?v=UkgJndUtUsY
Men lite ball var filmen ändå.
Om man inte tänker sönder den.
Varför har man hjälm? För att ha nåt att fästa kameran i?
Handen på hjärtat är inte hopp 300-400 lite små tråkiga? Jag kan bara dra min uppfattning från mitt ända tandemhopp men om man bryter ner hoppet i delar uthopp frittfall inflygning och landing så va det dem två första som trigga adrenalinet men det är ju dem två ofarligaste delarna. Inser inte hjärnan det rätt snart? Hur kring går man det hur gör man det intressant igen.(Konventionell) utbildning ca 5500kr.
(AFF) Intensivare där du hoppar med instruktörer cirka 10000kr
I Sverige är det rätt hårda regler från svenska fallskärms förbundet.
*För att ha kamera på sig krävs c-licens vilket i princip innebär ca 200hopp, 1år i sporten + lite andra krav.
*Att hoppa med wingsuit kräver d-licens vilket blir ca 400hopp, 2år i sporten + lite andra krav.
Basejump är inget som SFF uppmuntrar och det verkar inte som dom ändrat den inställningen, när jag kollar i den nya SBF handboken; från SFF. Men visst, ingen kan övervaka dig 24/7 o hindra dig från att hoppa från klippväggen utan utbildning eller dyl.
Men ta du o kolla upp närmaste klubb o börja testa lite vanliga fallskärmshopp .
http://www.sff.se
Lär ju finnas en hel del fallskärmshoppare här. På BAS-kursen kom vi fram till att fallskärmshoppare hade 3 gemensamma sporter: Fallskärmshoppning, MC och dykning.
Vilken sjukt bra video!!!!!!!!!!!
Grym video och grym låt.
Nån som vet grupp och låtnamn?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|