BrInK skrev:2156181eh... okej... va kul o köra på min 250sp med superbikes och superstock osv.... nä tror nog jag skiter på det...
Yellow skrev:2156416Håller med när vi talar om race utan sep resultatlistor.
Å andra sidan gissar jag att Du kommer ned runt 1.05, det gör inte alla, även om det suger att bli omkörd på rakan eller i utgången i högern efter.
Undrar varför det ursprungliga upplägget, först till kvarn ö/u 500cc, reviderades??? Har en kvalificerad gissning.........
Y
Martin, skulle du kunna prata/mejla din kompis Eva och fråga om det går att ändra klassindelning. Tråkigt om inga 2taktare kommerWenhov skrev:(klipp...)Jag föreslog det en gång för Eva...(/klipp...)
BrInK skrev:2156181eh... okej... va kul o köra på min 250sp med superbikes och superstock osv.... nä tror nog jag skiter på det...
jag kommer men tycker oxå klassindelningen suger för alla tvitaktareSwedie skrev:2162395Nå hur blir det med ALLT egentligen? För jag och tjejen har bokat hotell där nere nu och vi vill inte resa i onödan! Ser fram mot ett ROLIGT race!
Speak up!
Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?Mr K skrev:2163663jag kommer men tycker oxå klassindelningen suger för alla tvitaktare
Och allt skall vara klart på en förmiddag...Åsa skrev:2163733Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?
Förslag? Tänk på vad som skall passas in; tre grupperingar, varav amatörer är en.
500 kr för 2 pass? nej tack... 3 pass, mja det är "OK".Bingo skrev:2163789Och allt skall vara klart på en förmiddag...
Svårt att få till nåt bra med de premisserna. Wenhovs förslag med A- och B-final är bra, men löser inte problemet med två/fyrtakt samtidigt. Kan man ta bort fria träningen och bara ha tidskval innan tävlingarna så ryms tävling för en klass till. En tvåtaktsklass, två fyrtaktsklasser med A- och B-final och en Amatörklass.
Åsa skrev:2163733Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?
Förslag? Tänk på vad som skall passas in; tre grupperingar, varav amatörer är en.
Du kör ju för fortBennybåge skrev:2163845Jag tycker personligen att detta förslaget som Eva kom med, är värt ett försök, då vi har lyckats att varva någon förare TVÅ gånger på TIO VARV!!!
på ett klubbmästerskap de har haft innan.. det är inte alls kul..
men jag förstår samtidigt tvåtaktarnas problem...
Åsa skrev:2163872Men tror inte det blir några problem med tvitaktarna, då dessa (vi) verkar bojkotta tävlingen.
Lite synd, men verkar svårt att få ngt som funkar för både snabba/mindre snabba förare, fyrtakt/tvåtakt...
Men jag tycker dock att det är positivt att det blir en tävling än ingen alls.
Fler förslag?
Bra förslag Henrik Nej, vad jag förstod på Eva avvaktade hon bara ett genomförbart och konstruktivt förslag.Nordgren skrev:2163890Man kan ha två starter i samma race det används utomlands jag själv kört race på Daytona och North West och där fungerade det. På så vis kan man ni lättare köra snabba tvåtakt och fyrtakt ihop. Låt tvåtakt starta först för de snabba fyrtaktarna har mycket lättare att köra om pga högre effekt.
Det borde inte var för sent att ändra nu, eller?
Åsa skrev:2163921Bra förslag Henrik Nej, vad jag förstod på Eva avvaktade hon bara ett genomförbart och konstruktivt förslag.
Hur lång tids fördröjning kör dom med på Daytona och North West?
Så, ponera att Eva går med på detta förslag, skulle då:Nordgren skrev:2163932På Daytona kändes det som en evighet (om man nu får använda detta söndertjatade ord) men det var nog 10sek och på Nort West tror jag det var 30sek med där är ju varvet ungefär 5minuter. Det är väl bara att låta startern släppa nästa start när han har sett att de första kom igen första kurvan.
Åsa skrev:2163947Så, ponera att Eva går med på detta förslag, skulle då:
a) tvåtaktare anmäla sig och köra?
b) övriga, dvs fyrtaktare, tycka att det var okej att köra så?
Hurdax ska hon vara där uppe?Alicia skrev:2164141Skåningar, hur tar man sig snabbast och smidigast från Malmö om man inte har tillgång till bil?
Har en tjejpolare som vill komma upp och titta.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|