Tzr91 skrev:När har ni som kör RS bytt kolv i era? Vad har ni fått för tecken på att kolven är sliten? /Chrille![]()
Tzr91 skrev:Min har ju gått 1250mil nu. Det kanske är dags för kolvbyte? Vad ska man mer byta samtidigt som kolven? Vet ni något billigt ställe?![]()
Tzr91 skrev:Inte kolvringar med, lr vad det heter? Vad kan allt kosta ungefär?
Tzr91 skrev:Den går ju att köra, så den har väl knappast nypt?
samma var det med min NS.. den nöp men gjorde inga 130!.. toppade väl runt 120 sen.. "stor skillnad"Anton_Ljunghusen skrev:En värmenypt hoj går ofta att köra.. fast inte på låga varv
AndersJohansson skrev:Om kolven är dålig så har du väl kvar samma motorkaraktär? Du får ju inte en helt annorlunda motor. Börja och kolla så att avgasportarna fungerar som dom ska.... Har den alltid var så som den är nu?
DJM skrev:nej, men man märker hur effekten minskar hela tiden. Och orkar inte lika mycket och sånna saker.
fast avgasporten är stängd så ska den inte dö. Utan den varvar vidare bara.AndersJohansson skrev:Han säger att den tvärt dör efter 8000-9000rpm. Jag tycker det låter som avgasportarna är stängda/ fastnat nere. Men det kan lika gärna vara kolven. 1250 sen ny? Ja kanske dags för en nyt kolv ändå!
Skruva och kolla den enda som ger oss svaret på frågan!
DJM skrev:fast avgasporten är stängd så ska den inte dö. Utan den varvar vidare bara.
TZR91 skrev:Så här skrev han:
Hej alla 125åkare ! Det är så att jag har en aprilia rs 02a. Tycker den går lite konstigt eftersom effekten avtar vid 9000varv på varje växel, ska det vara så? Rödmarkeringen går vid 11k. Den är helt ostrypt och det sitter en giannellikrök och orginalljuddämpare på. Framdrevet är 17kugg. Det är väl orginal? Vad kan vara fel? Tacksam för hjälp//Chrille .
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |