Maveriq skrev:Min har gått ca 1170 och precis varit inne på 1200 mila service. Vet någon om de kollar hur det är med kolv och cylle på en sådan service. Dem sa iaf inte någonting om att det var nått som var dåligt. Jag har iaf inte märkt någe problem med min
Tzr91 skrev:Behöver kolven bytas efter redan 1250mil?
Tzr91 skrev:Okej! Vet du nåt billigt ställe som säljer det som behövs?
Anton_Ljunghusen skrev:Tjao.. ja.. Lite väl sent kan man tycka också (800-1000 mil brukar jag säga)
Bättre att vara på den säkra sidan (förhindra ras) och det blir ganska stor skillnad med en sprillans ny kolv i skutan
Tzr91 skrev:Okej! Vet du nåt billigt ställe som säljer det som behövs?
H4 skrev:Cylindern bör väl också bytas, bäst med allt fräscht?
Jag har sett Aprilior som gått runt 20 000 km utan kolv/cylinderbyte.
H4 skrev:Cylindern bör väl också bytas, bäst med allt fräscht?
Jag har sett Aprilior som gått runt 20 000 km utan kolv/cylinderbyte.
Anton_Ljunghusen skrev:Nja, cylindern slits inte såpass som kolven gör.. Har man en cyl utan nicasyl kan man passa på att hona den men eftersom det inte går med nicasyl så är det inte värt pengarna med en ny cylinder
Yup jag tvivlar inte på att en 2taktare kan gå 5000 mil med samma kolv men varför chansa när det handlar om så små pengar i förhållande till vad en motorrenovering kostar
H4 skrev:Vad vore det värsta scenariot om hans hoj skär nu efter att ha rullat 12 000 km utan kolv/cylinderbyte?
Skriv gärna hur mycket renoveringen hade kostat.
Tzr91 skrev:Vad är billigast, när det gäller kolvpaket o liknande, ebos eller geiwiz?
H4 skrev:Vad vore det värsta scenariot om hans hoj skär nu efter att ha rullat 12 000 km utan kolv/cylinderbyte?
Skriv gärna hur mycket renoveringen hade kostat.
Tzr91 skrev:Ja vet. Men tror kolven är sliten men håller ett bra tag till. Tror det kan va avgasporten som krånglar lite, för den vill/orkar ju inte varva över 9000varv på dem 3 sista växlarna, sen dör den under 3000varv när man har kopplingen inne. Vad tror ni?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |