När kommer ni att börja köra igen??

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Planerat i början på april, tidigare om det blir en bra vår. Jag är ju grrrrrrymt sugen på att testa min nyinköpta hoj litet mer än torrgas på garageplanen , så det kanske blir ännu tidigare :)
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag hade tänkt börja köra i helgen då jag hämtar min nya hoj på lördag. Men idag har det börjat snöa :mad: Förhoppningsvis smälter det bort imorgon... Det skulle vara typiskt att snön ligger kvar långt in i april nu när jag vill ut och bränna. :huvet

Så fort snön och isen har försvunnit kommer ni att se mig på vägarna!
 

mowow_ninja

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Vislanda
Hoj
hojlös..!!
så fort det blir lite solsken och torra vägar för nu är hojen påställd och oljan bytt och allt de där..!! är så fruktansvärt sugen så det finns inte..!!
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Kör nog i helgen om det är + och inte regnar ute. sist körde jag på julafton. Så känns inte som man börjar snarare som andra inte slutat.
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
I april/maj nångång...men har tänkt sälja den direkt och köpa en nyare hoj eller eventuellt en motard om jag har jobb när jag går ut gymnasiet:)
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
När det är torrt på vägarna och över 10 grader. Början av mars skulle jag tro med det här sjuka vädret. (Ujujuj, tacka vet jag förr om åren.) Då var vinter, vinter och sommar, sommar. Minns speciellt vintern 86-87, minus 30 och jobbade på plåtslageri och skottade tak i Sthlms innerstad.
Ursäkta, men nu skall jag gå å dra någe gammalt över mig.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag kommer nog att flytta hojen från vardagsrummet till garaget någon gång i slutet på Mars / början på April

OM det inte ligger en himla massa snö då :huvet
 

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Vellinge
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
När det slutar regna eller så får man kränga på ett set regndäck. Regnar sex av sju dagar:huvet
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Första turen för iår blir väll efter en månad i thailand:tungan
Dvs början av mars:tummenupp
Hoppas att det har torkat upp tills dess
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Var ute o körde en vända igår, finfint! Nästan torrt, men vääääldigt grusigt:näsblod

Var härligt iaf!:tungan
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
I helgen va de senast man körde kändes som en tidig vår dag. 9 grader varm och blå himmel och helt torrt. Mötte också flera hojjar på vägen, Trevligt :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Börja :va Jag har inte slutat än för säsongen...
Lär väl fortsätta till vintern 2007/08, blir den lika fin som i år så blir det en lååång säsong denna gång :)
 

MC-Rider

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Rimforsa
Hoj
Kawasaki Z1000 Honda 400CM
Hade tänkt börja så smått men faan, nu kom ju snön.....
Hööööörrrsss
 

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Ort
Jönköping, Mullsjö
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Hej

När kommer ni att börja köra igen??
Abstinensen börjar bli förjävlig nu när man har fixat upp till den med ny lack och lite annat godis. :tuttar
Man är lite skraj för alla stenskott och grus på vägarna. När tror ni att dom kommer att sopa gatorna? :va

//Stefan

så fort snön försvinner och det blir +1c eller mer :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I söndags var det -9 ett tunt lager snö ovanpå blankisen och jag var ute och körde bil med dåliga vinterdäck då jag kom fram till ett rödljus hamnade jag brevid en BMW motorcykel. (dålig på BMW's modellbeteckningar)

När man tänker efter, det körs ju snöskoter i -20, det är ju inte kallare på en MC, med samma kläder och bra dubbdäck borde man ju kunna åka i princip året om på en snäll motorcykel...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
När man tänker efter, det körs ju snöskoter i -20, det är ju inte kallare på en MC, med samma kläder och bra dubbdäck borde man ju kunna åka i princip året om på en snäll motorcykel...
Här i stan brukar det vara ett par stycken som pendlar på hoj året runt. (Eller har gjort iaf, den ene på en KTM 640 Adventure och den andre på någon gammal Honda XR600 eller liknande.)

Dessutom så är det en del som brukar vara ute och helgåka lite på skoterleder och liknande.

Min säsong kommer väl att starta någon gång i mars eller april lite beroende på vädret. Oavsett när påsken är så brukar det gå att köra motorcykel då tycker jag.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
:pannkyss

Har 2 K7'or på ingång men funderar starkt på en 1098S i stället!!:huvet

Den är klart marknadens snyggaste moppe samt har allt det som behövs för snabba varv runt "Ringen"!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Själv har jag en extremt ful zx6r 01a med skeva frambromsar...
Endel har de lite bättre än andra bara helt enkelt...så e de...

Men den blir perfekt när du ska lära mig wheela o knäskrapa i sommar, behöver inte va så rädd om den :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top