När kommer våren?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Ni som kör nu under vintern.. hur förhåller ni er till det där med salt på vägarna? Eller ni tvättar efter var gång ni har kört även om det inte är blött ute?

Ja för tusan Kriss, det ska du göra. Jag har kvar en gammal Suka som jag använde som brukshoj året runt.
Saltet är grymt mot all alu. Så tvätta, tvätta, tvätta.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
När Hojsuget är som störst!

Startade upp min SV för första gången sen den ställdes in i slutet av augusti, har underhållsladdat men kunde inte hålla mig från att låta den smörja runt lite, tog ut den och den läckte soppa efter start, så jag stängde av och sen in och skruva, men hittar inget fel.

Ut igen och starta, läcker ingenting, KANON!

Låter tomgången stå på nästan 2000varv, kommer upp i 70grader och drar bara lite på gasen så den åker upp i 4500varv en snabbis, och helvete, stod med rysningar av längtan!:banana
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Startade upp min SV för första gången sen den ställdes in i slutet av augusti, har underhållsladdat men kunde inte hålla mig från att låta den smörja runt lite, tog ut den och den läckte soppa efter start, så jag stängde av och sen in och skruva, men hittar inget fel.

Ut igen och starta, läcker ingenting, KANON!

Låter tomgången stå på nästan 2000varv, kommer upp i 70grader och drar bara lite på gasen så den åker upp i 4500varv en snabbis, och helvete, stod med rysningar av längtan!:banana


Finns inget härligare än att ta första vårturen med hojen!! :) Nästan pirrigt även om man har kört i några år!! :) hehe Den känslan är magisk!!
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Ja när man känner att solen värmer kroppen ordentligt för första gången, då brukar det inte ta många minuter innan man även hör mullret från de första hoj-åkarna. Håller med föregående talare, den där pirriga känslan kommer alltid tillbaka :) !
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
dags att lyfta denna tråd då man nu bröjar få fet abstinens o det är 5-10C på dagtid i här i Tokholm.

Hur länge kommer ni att vänta innan det blir en första tur?? ....

PS Det blir nog inte v8-9 som jag spådde i höstas utan mer nånstans v11-12
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Jag plockar ut min i samband med att flyttlasset ner till landet går. Blir i slutet av mars, hoppas på åtminstone 8-10 grader och hyffsat grusfritt.
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Kör folk nakna eller vad är grejen? +5-10 grader är ju hur lungt som helst, om man har vanliga skyddskläder på sig? Som sagt har det varti snöfritt i Skåne 2-3 veckor nu och har varit hojväder lika länge. Å andra sidan äger jag ingen bil, och står det mellan att åka motorcykel eller ta bussen är valet rätt självklart oavsett om det är minusgrader eller inte, varken jag eller hojen är ju gjorda av socker. Å andra sidan är jag mer känslig mot värme och avstår hellre att åka på de varmaste sommardagarna (iaf. på dagarna)....
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Var ute igår och körde en sväng. Men blir fortfarande lite för kallt i längden enligt mitt tycke. Så väljer nog fortfarande att sitta inne och titta ut på eländet!
vårbild.jpg
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Surfade runt lite på några kommuners hemsida i Stockholms trakten och förra året började gatusopningen/sanduppdagningen v14 och pågick i 5 veckor.....
Meh!
Hoppas de börjar tidigare iår, men sannolikheten för det är väl noll.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Surfade runt lite på några kommuners hemsida i Stockholms trakten och förra året började gatusopningen/sanduppdagningen v14 och pågick i 5 veckor.....
Meh!
Hoppas de börjar tidigare iår, men sannolikheten för det är väl noll.

Såhär säger Nacka Kommun:

"I normala fall påbörjas sandsopningen runt sista veckan i mars. Målsättningen är att all sand ska vara borta första veckan i maj."

Damnit, det är ju nästan en månad kvar innan dom ens börjar ta upp sanden isåfall! :4skrika
 

jetson

Guest
Såhär säger Nacka Kommun:

"I normala fall påbörjas sandsopningen runt sista veckan i mars. Målsättningen är att all sand ska vara borta första veckan i maj."

Damnit, det är ju nästan en månad kvar innan dom ens börjar ta upp sanden isåfall! :4skrika

Å andra sidan är vägarna i mycket bättre skick i år än förra våren pga den varma vintern :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top