när lackar grannar och polis?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Wallman skrev:
jo det har du rätt i och det är ju därför man blr så konfunderad.. blir så trött på lagar som är så otydliga. men det känns ändå som om gränserna hänger lite lösa för annar hade de kunnat skriva rakt av att "terränggående motorfordon får bara köras på registrerad terrängfordonsplats" eller nåt.. men så som de väljer att skriva MÅSTE ju betyda att man kan köra mitt i en åker. en åker som ligger i träda iallafall.. :tummenupp

Javisst kan du det, OM du sysslar med markens skötsel.

Jag brukar inspektera vår skog med min XR, mycket smidigare än att gå.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
hur ofta far snutten runt i skogar och åkrar och kollar vem som kör olovligt elle int igentligen??..ja skulle säga att de bara att köra på så länge ingen anmäler en... :yoparty
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Toffe10 skrev:
hur ofta far snutten runt i skogar och åkrar och kollar vem som kör olovligt elle int igentligen??..ja skulle säga att de bara att köra på så länge ingen anmäler en... :yoparty

..eller att man kör sönder någon annans mark
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
CHROLO skrev:
Terrängkörningslag (1975:1313)

1 § Körning i terräng med motordrivet fordon för annat ändamål än jordbruk eller skogsbruk är förbjuden i hela landet
1. på barmark,
2. på snötäckt skogsmark med plant- eller ungskog, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på skogen,
3. på snötäckt jordbruksmark, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på marken.
Inom de delar av fjällområdet som regeringen bestämmer är körning i terräng med motordrivet fordon förbjuden även på annan mark än som anges i första stycket.

Lite nyfiken... Hur ser du och dina kollegor på att man kör i "Kista spåret", endurospåret som går längs med E4.an från Kista till Järva krog.
Jag brukar köra där då och då, men det är väl inte lagligt?
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
-PLM- skrev:
Lite nyfiken... Hur ser du och dina kollegor på att man kör i "Kista spåret", endurospåret som går längs med E4.an från Kista till Järva krog.
Jag brukar köra där då och då, men det är väl inte lagligt?

Nej det är ju inte det. Vi får emellanåt in klagomål på att vilt skräms ut på E 4 som följd av endurokörning där. En viltolycka på en motorväg får ju ofta rätt så alvarliga följder. :död Det är ju knappast den optimala platsen för ett endurospår, eller?
Själva endurokörningen i sig ställer ju sällan till så mycket bekymmer, åtminstone inte där.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top