När ska man börja med utbildningen?

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Nix, förälder ska inneha A1 eller A (sedan minst 5 år) stå på körkortet och sitta bakpå eller följa med på egen hoj som jag förstått det.
Edit: Sedan finns det säkert fler krav

Många svar går att hitta på "körkortsportalen"

om jag minns rätt måste dom ha haft körkortet minst 5år av de senaste 10åren :p men var ett tag sedan man behövde oroa sig för sånt så är inte 100%säker på det :p

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
om jag minns rätt måste dom ha haft körkortet minst 5år av de senaste 10åren :p men var ett tag sedan man behövde oroa sig för sånt så är inte 100%säker på det :p

Det stämmer mycket bra, eller stämde iaf för något år sedan, har inte kollat upp det själv :D

MrSvahn

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2008
Hoj
ingen
men jag tänkte att jag ska ta tag i det efter jul men gå ner och snacka på den lokala körskolan i helgen. Har läst att folk skriver om att köra upp privat, vad tjänar man på det? Lättare/svårare? Det är väl relativt riskfritt att sätta upp koner och öva på banorna på en öde parkering?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
men jag tänkte att jag ska ta tag i det efter jul men gå ner och snacka på den lokala körskolan i helgen. Har läst att folk skriver om att köra upp privat, vad tjänar man på det? Lättare/svårare? Det är väl relativt riskfritt att sätta upp koner och öva på banorna på en öde parkering?

Att köra upp privat innebär du får fixa hojen själv och inte anmäls genom någon trafikskola.
Har du hoj är det det billigare alternativet.
Lättare/svårare är svårt att säga, många säger att dom är petigare på privatister men det vet jag inte om det stämmer. Fördelen är ju att du kan köra på din egen hoj som du kanske känner till bättre (går i vissa fall att köra upp via trafikskola på egen hoj också)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati