När slutar ni köra?

Hansepag

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Hoj
2002,Honda, firestorm
Normalt sett aldrig, men..

Just i år ska jag göra diverse reparationer så troligtvis om en vecka eller så. Jag förstår faktiskt inte vad folk snackar om. Jag bytte precis från sommarhandskar till mina tjockare och började precis ha mer än t-shirt under min mcjacka utan foder. :yoparty

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Ni som kör landsväg, va e nöjet o plåga sig i +3 grader?

den gammla dängan
"Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!"
stämmer fortfarande.

Marinoull underställ + extra marinoull tröja+ Allväder ställ med foder + Bra handskar som inte blir kalla = Hur skönt som hellst att köra hoj.

Dock är det som nån sa ... bara att vara försiktigt på gasen.
Det släpper som f*n om man är för hård.
Men tycker att nu är det ett ypperligt tillfälle att nöta bort olaterna med hårdheten på gasen som man lagt sig till med under sommaren. :p

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Spelar ingen roll hur mycket jag klär mig så fryser jag häcken av mig på hoj.

Kylan letar in sig på något jävla sätt. Sen är det ju så jobbigt med alla kläder om man ska åka till skolan/jobbet. Så mycket skönare med bil på vintern. Musik, värme... komfort :rolleyes: Eller Mp3 om man åker buss.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Byltar på mig ordentligt och kör i allväder ställ med vinterhandskar så jag fryser inte. Mest halkan som skrämmer mig :skrämd

Samma här. De tär bara att klä på sig. Har ju dessutom handtagsvärme, stor ruta osv som underlättar lite. Halt på mornarna, men nu på eftermiddagen är det ju 8-10C. Strålande. Ska ta en tur nu efter jobbet faktiskt.

Spelar ingen roll hur mycket jag klär mig så fryser jag häcken av mig på hoj.

Kylan letar in sig på något jävla sätt. Sen är det ju så jobbigt med alla kläder om man ska åka till skolan/jobbet. Så mycket skönare med bil på vintern. Musik, värme... komfort :rolleyes: Eller Mp3 om man åker buss.

Förstår inte hur ni kan frysa så. Ok om man blir kall om fingrar eller fötter, men resten? Jag kör i vanligt underställ. Sen goretex-byxor på det. Uppe kör jag underställ, ryggskydd, långärmad tröja, windstopper sen goretexjacka.
Fryser aldrig om kroppen.

Om ni blir kalla är det väl bara att ta på ett lager till? 1-2 täta lager (ala windstopper) gör underverk.

Last edited:

Perarne

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2009
Hoj
Honda cb 400
Visst, allting går ju bara man vill. Men varför hålla på och bylta på sig kläder i en halvtimme för att slira runt på hala gator en stund och sen klä av sig hela rasket igen när man är framme? Det finns ju bilar, med fyra hjul, värme och väldigt bra vindskydd.

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Körde senast för 20min sedan. Fram och tillbaka till gymmet. Gick som en dans, men man får ju vara försiktig i böjar och kurvor eftersom det är ruggigt svårt att få upp en varm yta på däcken nu, som ni nämnt tidigare.. Så kör på tills snön ligger, eller fortsätt köra då vet ja, bara byta om till dubbar ;)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
ställer av idag, för att det är kallt

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Visst, allting går ju bara man vill. Men varför hålla på och bylta på sig kläder i en halvtimme för att slira runt på hala gator en stund och sen klä av sig hela rasket igen när man är framme? Det finns ju bilar, med fyra hjul, värme och väldigt bra vindskydd.

Har du missat att det är kul att köra hoj!? Rätt skönt såhär års faktist. Krispigt fräsch luft. Solen står lågt. Man får passa på så länge det funkar!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Helt riktigt att bilar är mycket bekvämare i alla lägen, men det är ju inte alls därför man åker hoj.

Själv har jag många mil kvar av inkörningen av mina nya kolvar innan jag plågar bettan i bänken.:yoparty

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Körde i onsdags och blir nog åtminstone en tur imorgon. Det börjar bli lite småkyligt med skinnställ. Vet inte om jag ska ställa in den i år överhuvudtaget. Vore det inte för kylan är det i princip inga som helst problem att köra här nere i Nord-Tyskland. Ska dock försöka hitta en lite lättare busmaskin för vintern också. Förra säsongen ställde jag undan hojen första helgen i november. Var lite kallt en morgon vilket gjorde att jag fegade ur.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024