När spikar regeringen om trafikförsäkringen blir av???

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Tjena på er..jag vart så himla less på allas olika kommentarer om hur de skall bli eller inte. De enda som vet är regeringen eftersom det är de som skall klubba detta beslut. Ringde till dem idag och talade med en av de ansvariga Per Tyhlander i denna fråga och fick till svar.
För de första så ska de tillsättas en utredningsgrupp till detta(vilket ej är gjort ännu).
Sedan när de utrett och klart så ska de ut en remiss till alla inblandade för yttliggare utredning osv innan detta beslut sedan kan klubbas.

Så sade han även, 2007 kommer de inte bli några höjningar och har väldigt svårt att tro att detta kommer vara klart till 2008.
Mer troligt att detta blir 2009 om det nu går igenom överhuvudtaget.

Så vi alla glada hojåkare kan lungt o stilla glida runt ett par år till utan att bli ruinerade.

Godfortsättning på er o kör lungt 2007, "gasa på banan och använd hjärnan på gatan.":tummenupp

//Andy

Jag skrev ett brev till Rheinfeldt jag :gnissla

Why speak to a technician when you can talk to the designer himself?

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Motormännens Riksförbund har gjort ett remissyttrande.

http://hd.se/inrikes/2007/01/31/kritik-mot-hoejd/

Det mest intressanta e la detta:

"För unga i storstäder kan höjningen bli upp till tre gånger och då har de redan från början höga premier.

— Unga förare och inte minst motorcyklister får räkna med höjningar på 5 000 kronor eller mer i den del av höjningen som är planerad till 2008, säger Spetz.
— Är man pensionär och kör motorcykel ligger man också väldig illa till.
Ett skäl som angetts för omläggningen är att den ska påverka trafiksäkerheten positivt.

— Men risken är att effekten blir den rakt motsatta, säger Spetz.
Av kostnadsskäl bedömer hon att yngre förare kommer att välja äldre, billigare och mindre trafiksäkra fordon.

— Vi riskerar att få fler oskattade, obesiktigade och därmed trafikfarligare fordon på vägarna."

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Nu fick jag svar från Fredrik, undrar om han läste mitt mail?

Fick inga svar på mina frågor men jag fick ju åtminstone föra fram min åsikt, med mitt flyt så får jag säkert en personlig straffskatt nu :gnissla

Code:
Hej Henrik!

Tack för ditt e-brev. Statsminister Fredrik Reinfeldt har bett mig svara dig.

Vi har tagit del av dina synpunkter och tankar och tackar dig för att vi har fått ta del av dem.

Med vänliga hälsningar,

Tina Ghasemi
Brevenheten
Statsrådsberedningen

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping