När,vart och hur tar man licens i höst ???

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Hoj
Honda cbr rr 954
Hej! Är grymt sugen på att försöka hinna ta mig license då jag vill kunna köra så mycket som möjligt nästa år. Bor ca 5 mil ifrån gelleråsen så det kan inte bli så mycket bättre, men kan inte hitta vart och när man kan ta licensen, eller om de är försent ? Vore jätte tacksam för svar

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Om du inte vill åka ner till mörka Småland, kommer det troligtvis hållas en kurs i LMS regi i Linköping. Datum är inte bestämt ännu men om du anmäler dig så är chansen större att det blir en kurs. www.lms.se klicka vidare till roadracing/ licenskurs för info samt anmälan.
Mvh. Kjell B.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
HIttar du inget där så har vi en kurs i Anderstorp den 7 oktober. Mer info på www.fiver.se i veckan som kommer.

Tog licens 2010 hos er och kan starkt rekommendera andra att även ta det genom er :) Skalman är en sån härlig "ungtupp" trotts att han är fullfjädrad, riktig pedagogisk lärare med en ungdomligt sinne!

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Hoj
Honda cbr rr 954
Som alltid snabbt och bra svar här på sporthoj :) ser ut som jag åker till Anderstorp, hoppas vädret blir fint.

mojja83

Guest
Måste man vara super duper duktig för att licens eller räcker det med att man är en väldigt glad amatör?

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Låter helt klart intressant :tummenupp

143 eller 164 mil enkelväg är ganska ointressant för oss norrlänningar, jag tar den som kommer först, om allt stämmer :)

Vilken kurs är bäst då :rofl

/S

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Måste man vara super duper duktig för att licens eller räcker det med att man är en väldigt glad amatör?

Har egentligen inget med hastighet att göra utan att "ha koll".
Men sen skulle jag nog tycka att det vore jobbigt att köra i en licensgrupp om man inte har ett iaf hyggligt tempo.

rolet88

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2012
Hoj
ZX10R 2011
finns det olika licenskurser eller ? för jag vill börja köra roadracing nästa år men har aldrig suttit på en roadracing hoj innan ? och folk skriver att man behöver ha ett hyggligt tempo ? :va

brodin

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 929
Har letat runt efter licenskurser i höst och det enda jag hittar är Anderstorp den 7-8 okt med Fiver men jag är tyvärr bortrest den helgen. Någon som har koll på om det blir någon mer licenskurs i höst?

Jag har mejlat LMS för att kolla om de har tänkt anordna någon. Väntar på svar...

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
finns det olika licenskurser eller ? för jag vill börja köra roadracing nästa år men har aldrig suttit på en roadracing hoj innan ? och folk skriver att man behöver ha ett hyggligt tempo ? :va

De allra flesta kör väl på bandagar / kvällskörningar ovs för att få upp tempot lite.. Börja på en racehoj utan att kört innan kan vara tufft innan man hittar tempo/ flytet i körningen.. :tummenupp

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
okej men man måste väll ha licens för att få köra kvällsträningar ?

I regel finns det olika grupper på kvällsträningar, gatgrupp / licens . I gatgrupp behöver du körkort och reggad hoj på tex falkenbergs kvällskörningar, sen finns det andra aktörer, som du får köra banhoj utan licens men med körkort i gatgruppen. Så det är bara att söka info / ringa till de olika arrangörena..

Har du körkort för hoj ??

rolet88

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2012
Hoj
ZX10R 2011
nej jag har inget körkort så då måste jag väll ha licens för att få köra kvällsträningar ? och det är väll en sån licens som jag behöver ta på anderstorp den 6-7 oktober?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0