Gammal som gatan alltså, född som senast runt år1665 iom att dronten rapporterades utdöd 1680!Jag körde in i en dront en gång.
Det gick inte så bra för dronten.
Den dog, och arten försvann.
Satan i gatan vad du har haft ihjäl djur, låter som du är någon sorts djurmagnet? Själv har jag kört i 20 år men än så länge klarat mig från att ha ihjäl något *knock on wood”.Eftersom jag kört några år så har jag naturligtvis dödat mängder med småfåglar. Numera har jag knogskydd på mina handskar så det gör inte ont som tidigare.
En skata fick en rejäl flygtur men överlevde. Jag trodde den missade min hjälm men min kamrat såg den skjutas upp som en raket ett antal meter för att sedan flyga som drogpåverkad.
En fasanhöna satte huvudet i mitt framhjul. Ingen kniv och inget att ta den i så den fick räven. Träligt att fasantuppen ropade efter henne men så är naturens gång. Bakifrån såg det ut som jag körde genom en massa höstlöv men det var hennes fjädrar.
Men den största fågel jag dödat är en silltrut. Kolla dess vingspann så förstår ni. I höjd med Bränn-Ekeby, uttalas Brä-Näckeby, på väg mot Nävekvarn satt den vid sidan av vägen. Jag låg bakom en bil som inte saktade ner men jag är försiktig och sänkte hastigheten. Men när jag passerade lyfte den och drog rakt in i sidkåpan med ett rejält brak. Nu höll den men inte silltrutens ena vinge. Nu gillade den inte ljudet av trecylindrigt med Coolfiberdämpare för den var lätt aggressiv.
Sedan har katter, ekorrar och rådjur, allt i plural, dödats av mina motorcyklar men det är utanför ämnet.
Det var ju TS som började lögnerna med att påstå att Virago har bromsar…Gammal som gatan alltså, född som senast runt år1665 iom att dronten rapporterades utdöd 1680!
Japsdjäveln som är typ 110 bast ljuger om att han är äldst levande person.
Ja, ungefär samma med en mås i 70 blås.Haha. Både lite chockad och garvar samtidigt.
Var ute på en kvällsrunda med Ivan Virago 1100 och håller typ 55-60km/h i stan. Ingen bil framför och bred väg.
Ser en måsjävel längre fram men tror att han gjort takeoff och skall gå norrut. Men den jävlen fäller ut klaffen och landar rakt framför mig ca 20-30m.
Jag börjar bromsa som fan men de urusla bromsarna på Viragon gör att man bara sänker farten lite osnabbt samtidigt som måsen har förstått att det blir en ytterligare takeoff jävligt snart igen.
Samtidigt som jag bromsar så ger måsen fullt gaspådrag och jag skojar inte, sakta men säkert närmar jag mig röven i ansiktshöjd för att sedan med några cm undvika måsen mot visiret då den börjar dra ifrån samtidigt som jag bromsar vidare.
Haha. Detta är ett MC-minne som kommer att vara kvar länge. =)
Någon mer som kör på eller varit nära fåglar?
Skulle vara kul att veta om det var i 50 eller 110km/h som det hände.Undvik kompakta fåglar.....
View attachment 505404
155mph - bra mycket långsammare än rakan på Phillip Island........Skulle vara kul att veta om det var i 50 eller 110km/h som det hände.
Fick du inte med bilden?Höll på att smälla med en havsörn som inte riktigt begärt starttillstånd från dikeskanten. Sedan har jag klippt någon form av fågel med VFR, verkstaden hittade den när de servade hojen.
typ såhär lät det när jag hämtade
- Var det några konstigheter
- Inte mer än fågeln.
- Fågeln?
- Ja, det satt en fågel innanför höger kylare
- va?
*mek visar bild*
Jojo. Det är sanning då Viragon tekniskt sätt har en konstruerad produktifierad broms. Det innebär ju dock inte att den fungerar bra för det. HahaDet var ju TS som började lögnerna med att påstå att Virago har bromsar…
Med det sagt, visst har jag kört på fåglar och annat men det enda som fäst sig i minnet var en katt som bestämde sig för att springa in mellan fram-och bakhjul på min R1100RS. Det trista var att den slog av ryggen, katten hasade ut på en åker med frambenen och som de flesta vet så är katter ganska seglivade djur. Behöver inte dra detaljerna men ni fattar. Även om jag jagar så är vissa avlivningar värre än andra.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|