Nära att köra in i röven på en mås

Jag är uppvuxen på landet. Kommer ihåg ett ställe på bygatan där en galen fasan hade sitt revir och jagade oss när vi cyklade förbi på väg till skolan. Man tog full fart och hoppades att den inte skulle hinna upptäcka en.

Har för mig att det slutade med att någons förälder helt enkelt gick förbi med hagelbössan och så gick det att cykla till skolan igen
Fan vad skön story!

Satan i gatan vad du har haft ihjäl djur, låter som du är någon sorts djurmagnet? Själv har jag kört i 20 år men än så länge klarat mig från att ha ihjäl något *knock on wood”.
Ja, tyvärr har jag alltid kört omkring på dödsmaskiner! :rodnar

Men jag är djurvän och undviker att döda om det går. Ibland blir det ändå fel. Som med en ekorre som satt mitt i vägen. Då jag inte visste vilket håll den skulle springa åt låg jag kvar. Den flyttade sig inte. :(

Senaste punkteringen fick jag av en gul fågelnäbb i bakdäcket. Hade jag inte kollat och dragit ut resterna hade jag nog kunnat köra bra länge.

Nu börjar djuren förstå det allvarliga så idag sprang ett rådjur med två kid iväg när de hörde mig komma! :tummenupp

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show