Nära döden upplevelse...

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
KillerB skrev:
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........

Borde finnas en kontroll på privat förare lika som det finns för yrkeschafförer som också skulle innefatta test av reaktionsförmåga.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Fy fan.

Gubbar i bil :fatta!

Ge fan i hojen idag och köp istället en Trisslott!
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
KillerB skrev:
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........


Fy satan.....hjärtat måste ha slagit trippelslag eller?

Och farfar då? Hur reagerade han??? Eller såg han dig ens?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Förstår inte riktigt hur menar att det gick till, men tur att det gick bra! :tummenupp
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Dreas skrev:
Fy satan.....hjärtat måste ha slagit trippelslag eller?

Och farfar då? Hur reagerade han??? Eller såg han dig ens?
Stannade ett par meter längre fram och skakade på huvet och gav han fingret.... gubben hälsar förstås och masar iväg i 40 km/h mitt i vägen. verkade ju inte ha koll på läget den. :fatta!
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
KillerB skrev:
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........

Jävla tur att det inte var vajerräcke för jag förutsätter att räcket var av den gamla sorten. Skönt att allt gick bra ändå.
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
KillerB skrev:
Stannade ett par meter längre fram och skakade på huvet och gav han fingret.... gubben hälsar förstås och masar iväg i 40 km/h mitt i vägen. verkade ju inte ha koll på läget den. :fatta!

Hehe...sicken en.......han kanske trodde att det var gocart han körde? Då sitter man ju i mitten och kör. Lite synd att du inte skrapade vänster knä i hans bil istället istället för i räcket.
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Gustav1 skrev:
Förstår inte riktigt hur menar att det gick till, men tur att det gick bra! :tummenupp
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Haha - päronsväng...

"Stora Volvo-svängen" är också kul. Det innebär att personen t.ex. blinkar höger och istället för att hålla högerkant och sen svänga plötsligt svänger vänster för att ta sats och sen svänger höger. Mycket skumt beteende. Kanske ok på rallybana för att ställa upp men farligt i trafiken om bakomvarande börjat ta sig förbi på vänster sida.
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Nicke skrev:
Haha - päronsväng...

"Stora Volvo-svängen" är också kul. Det innebär att personen t.ex. blinkar höger och istället för att hålla högerkant och sen svänga plötsligt svänger vänster för att ta sats och sen svänger höger. Mycket skumt beteende. Kanske ok på rallybana för att ställa upp men farligt i trafiken om bakomvarande börjat ta sig förbi på vänster sida.
Ja den är skön med... och oftast sitter det en teskedsgumma bakom ratten så det enda man ser är luggen på kärringen. :fatta!
 

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Hade jag råkat ut för det så hade jag åkt upp sidan om han o sparkat in dörren eller fönstret....




Gamlingar kan hålla sig till rullatorn.....
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
Man blir ju tokig på alla dessa gamlingar som inte ser någonting och inte har något trafikvett. nä fritt fram att få förnya sitt körkort vart 10:e år med i allafall ett teoriprov. Tror det skulle sålla bort många virrpannor som fått sitt körkort nästan till skänks för sådär en 70 år sen :fatta!
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Nu har jag hämtat mig... skall köra idag. Upp på hästen igen liksom. Blir nog lite försiktigare i dag. AKTA ER FÖR GAMLA GUBBAR FRÅN HÖGER!!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top