Nära döden upplevelse...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Idioterna ska få indraget körkort automatiskt om dom inte klarar en uppkörning vid 65 tycker jag. Tur att det gick bra i alla fall!
 

cross-e-kul

Rosen
Gick med
12 Jun 2005
Ort
trelleborg
Hoj
KTM 125exc med sm kit
akta er för gubbar som har frun på passagerarsidan, de är farligast då kärringen säger att de precis har missat en avtagsväg/att det är fritt fram
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det är alltså det man ska ha knäpuckarna till i trafiken. Med lite vassa förmål stickande ut från dom kan man ju på plats och i farten bestraffa dom som t.ex. försöker byta fil rakt på en. Hände mig igår nämligen. :gnissla
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
KillerB skrev:
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....
Jävla Idiot! :fatta! tycker det är bra att läsa alla "nära" trådar för att man gör sin egna körning mer uppmärksam vid liknande tillfälle. Men Hello Grandpaw!? :kocko köra mot stopp skylt? var fan fick du ditt körkort....
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
KillerB skrev:
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....
Köra ut (utan att stanna först) vid stopp-plikt = vårdslöshet i trafik = indraget körkort :fakta. Oavsett ålder (på föraren).
/F.
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
CeltaniC skrev:
Jävla Idiot! :fatta! tycker det är bra att läsa alla "nära" trådar för att man gör sin egna körning mer uppmärksam vid liknande tillfälle. !?
Håller med. Jag tänker och tittar både 1 och 2 ggr extra nu....
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Är det någon annan här på detta härliga forum som kan dela andra "nära" upplevelser? Kan kanske vara något som man själv kan råka ut för i framtiden, bra att veta innan menar jag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top