Nära en olycka!

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
kom från söder skulle åka mot norr och mitt i korsningen låg det en drutta med grus och där kom jag i en vinkel på ca 45grader och se inte gruset förns 2m ifrån. kännde att framhjulet glied i sidled på gruset en bit, ingen längre sträcka men några centimeter iallafall... det var riktigt nära att jag vurpade. då hade det nog blivit kryckor några veckor :krycka Undrar vad det var som gjorde att jag klarade mig.. :va låten jag lyssnade på kanske..lärde mig nåt och kan ge tips att gasa aldrig i kurvan! är glad att jag lever :)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Råkade ut för sand förra året i en rondell.

Körde ganska snabbt och såg det inte och sen gled framhjulet i kanske 1-2 decimeter och jag trodde att det var kört men på något konsitgt sätt så klarade jag mig ändå.

Akta er för grus!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jompa05 skrev:
2144872 kom från söder skulle åka mot norr

Sverige = bara Stockholm, eller körde du jäääävligt fort och tog sats från Malmö/Kalmar-trakten och siktade på en korsning i Kiruna/treriksröset-trakten?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Zee skrev:
2144908 Sverige = bara Stockholm, eller körde du jäääävligt fort och tog sats från Malmö/Kalmar-trakten och siktade på en korsning i Kiruna/treriksröset-trakten?

:hihi :hihi

---------------------------

Ne de lät ju inte gött, men så kan man ju undra om du verkligen körde över hela sverige, är ni instängda där borta i sth eller vet ni att det existerar andra delar av sverige :hihi

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Zee skrev:
2144908 Sverige = bara Stockholm, eller körde du jäääävligt fort och tog sats från Malmö/Kalmar-trakten och siktade på en korsning i Kiruna/treriksröset-trakten?
Han bor ju "i mitten någonstans", borde ge dig en ledtråd.

Antingen bor han i stockholm, eller så lägger vår gode medlem ingen större vikt vid precisa geografiska platser :tungan

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
SSB skrev:
2144951 Han bor ju "i mitten någonstans", borde ge dig en ledtråd.

Antingen bor han i stockholm, eller så lägger vår gode medlem ingen större vikt vid precisa geografiska platser :tungan

Hah! :D stockholm = mitten? bara så ni vet så ligger facktikst Östersund exakt i mitten av Sverige :4skrika men mitten o mitten :D bor i Örebro:D

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Man bör gasa lite i kurvorna... detta för att minska belastningen något på framhjulet. Hojen är mer stabil då (testa så märker du!). Dvs lätt gas och inte frågan om någon direkt acceleration. Detta har jag iaf. fått lära mig av SMC instruktör.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Smartswede skrev:
2145055 Man bör gasa lite i kurvorna... detta för att minska belastningen något på framhjulet. Hojen är mer stabil då (testa så märker du!). Dvs lätt gas och inte frågan om någon direkt acceleration. Detta har jag iaf. fått lära mig av SMC instruktör.

Jepp, håller med. Bromsa innan kurvan och kör igenom den. Sikta på ett sent apex.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag gjorde oxå bort mig i söndags - körde om en gigantisk traktor med ett stort redskap som var bredare än körfältet- precis när jag passerat så ser jag hur han gör en vänstersväng in på en skogsväg...

Det var nära ögat - lite långsammare och jag hade suttit i redskapet...

Hah! stockholm = mitten? bara så ni vet så ligger facktikst Östersund exakt i mitten av Sverige men mitten o mitten bor i Örebro
Jaså?? Sveriges mittpunkt finns strax väster om sundsvall (enligt dom själva)

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
UltraMarine skrev:
2145446 Jag gjorde oxå bort mig i söndags - körde om en gigantisk traktor med ett stort redskap som var bredare än körfältet- precis när jag passerat så ser jag hur han gör en vänstersväng in på en skogsväg...

Det var nära ögat - lite långsammare och jag hade suttit i redskapet...

Jaså?? Sveriges mittpunkt finns strax väster om sundsvall (enligt dom själva)

Exakt så hände mig också igår, bara att han svängde precis när ja skulle köra om. Det gick bra men lärde mig en bra läxa..

Mibelle

Värmlandstös.. längtar hem!
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
En röd.. Bandit
Grus är läskigt.. tur att det gick bra!

Jag å killen (som körde, jag satt bakom och kramades) höll på att smälla med en dryg gubbjävel i lördags..

Vi kom ut ur en rondell i Kungsbacka när en gubbstrutt svängde ut från en parkering (vänstersväng) dels rätt oväntat eftersom han såg oss komma men dessutom så körde han ut retligt långsamt..

Killen fick ju nita, och gubben bara kör vidare och glor lite på oss.. som är duktigt förbannade och pekar finger båda två.. Tur att vi inte körde så fort.. och alla borde inte få ha kvar sitt körkort :mad:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...