Nära påkörd! ^^

frisörn

team permanentspolen??
Gick med
8 Jul 2011
Ort
gävle
Hoj
yamaha fz8n -11
ja ni!

i gävle på västravägen på väg ut ur stan bredvid sos kiosken höll jag på att bli klippt av en bil som kom bakom mig när denna skulle byta fil,

det var rödljus och hade 2 stillastående bilar framför mig så jag gled sista 20m mot dessa med låg gas, när jag precis ska bromsa slår jag en kik i backspegeln en sista gång för att dubbelkolla avståndet till bakomvarande, ser motorhuven och en blinkers svisha förbi med ca 30cm avstånd från bakdäcket så jag gör en snabb positions korrigering/ motstyrning snabbt åt vänster för det var sjukt nära och obehagligt!!

det är fortfarande rött och bilen står med ner vevad ruta så jag glider upp och frågar "HAR DU BRÅTTOM ELLER????" i tanken var att jag skulle påpeka att hade jag bromsat 1-2sekunder tidigare och inte dubbelkollat hade det smällt garanterat! förbannad!!!

SVAR "JAA!!! vi måste till akuten! hon ska föda!! " och pekar på kvinnan som sitter och kippar efter luft och säger också att det är brottom! ja skrattar nu och ger tummen upp! :tummenupp

vid den korsningen är det 50 m till akuten upp till höger!!

ja trodde aldrig att det skulle hända nånsin! hahaha! :D
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Skön grej.

Då jag själv körde motorväg till förlossningen med tjejen halvt födande i bilen var jag hyfsat stressad.
Låg i vänsterfil, rusningstrafik och körde fort med blinkande helljus. Många verkar förstå att det handlar om något speciellt och flyttar sig i god tid men vissa agerar som fuckon och vägrar gå undan och släppa fram en även när man hänger sig på tutan. Dåligt frustrerad man blir i såna situationer.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Själv körde jag om en polisbil som hade stoppat en annan när jag var på väg in till BB.
Körde om på spärrlinje i ca 90-100 på 70 väg. Dom brydde sig inte ens att åka efter.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top