Nära R.I.P för Marals76

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Var ute och tog mig en liten kvällstur då man ej kört bågen på ett litet tag och suget var för starkt. Hittar lite fina vägar och betar ganska snabbt av en 5-6 mil när jag plötsligt mitt i en kurva med ganska bra nerlägg (dock ska tilläggas att jag ej vid detta tillfälle körde för fort) kör rakt i en riktigt stor hög med hästskit :skrämd
Framhjulet släpper totalt och jag känner hur tiden går i som slow motion. Dock har jag lite tur så att när det är en liten bit kvar till diket lyckas jag räta upp cykeln.

Stannar en lite bit efter och går tillbaka för att ta bort dyngan ifrån vägen så att ingen annan ska behöva råka ut för samma sak.
Efter lite vila fortsätter färden o jag bestämmer mig för att åka vidare hem........
När jag precis börjar närma mig stadsgränsen märker jag att det har kommit en liten skur medans jag varit borta ifrån stan så jag slår av lite på tempot automatiskt. I nästa kurva precis när den börjar räta ut sig märker jag helt plötsligt att bågen börjar varva upp och innan jag ens hinner fatta vad som hänt åker bågen ut i värre tvärställ på vägmaskinen än vad jag brukligen brukar ha på grusvägarna :skrämd :skrämd :skrämd
Åker fram o tillbaka som en vante på motorcykeln men lyckas som via ett under få kontroll på den igen. Precis när jag fått tillbaka den på min körbanan kommer en stor bmw jeep och kör förbi.
Hade det tagit mig 1 sek till eller om jag åkt av så hade man nog ej skrivit detta idag :(
Efter att adrenalinet lagt sig lite så åker jag tillbaka till kurvan för att vad tusan som orsakade detta. Ser då att vårt allas kära vägverket har lagat en stooor spricka i vägen med enbart tjära!!!!!!!!!!!
Det är ju för fasiken det som används på halkbanan med vatten på för att simulera is o den skiten lägger de ut på vägar och då även i kurvor :mad:
Ta´t lungt på vägen gott folk
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Riktigt skönt att du klarade dig!
Ring till vägverket och anmäl detta, + anmäl dom..!!
Vart går alla skattepengar? Inte till nya vägar iallafall..
 

s9d8as0vjk

Guest
ALLA här på sporthoj kör som idioter ! Om du hade kört i 5km/h i timmen hade det aldrig hänt ! Bilföraren var nog från Zatzy också så alla dom är idioter med ... kan man inte köra bil eller hoj precis enligt lagböckerna så ska man inte ha något som går snabbare än joggingpjuck. ;)

(Lite ironi eftersom vi potatisar blir ständigt påhoppade)

P.s. Jäkligt tur det gick bra !!! Hästar borde förbjudas på allmän väg ... ;)
 
Last edited:

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Mr B skrev:


(Lite ironi eftersom vi potatisar blir ständigt påhoppade)


Prova att loosa fjolltröjorna så borde problemet vara löst :tummenupp :hej


Och JA, hästar borde fan förbjudas på allmän väg. :mad:
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det kallas tur det där tror jag.
Men fatta hur coolt det där bredstället hade sett ut om någon filmat i den kurvan.
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Mr B skrev:
(Lite ironi eftersom vi potatisar blir ständigt påhoppade)

Hmm, PMC..? Är det inte ni som kör SÅ JÄÄVLA FORT PÅ ALLMÄN VÄG?? Tyckte jag såg nåt i Bike om nåt sånt.... :D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Skönt o se att du är välhållen.
"Ta det lugnt" bör jag nog inte skriva för vem som helst i nästan vilken fart som helst hade ju fått hojen att släppa där....

750RR
 

s9d8as0vjk

Guest
Kjelle, köp en EU-moppe ... ;)

Syftar givetvis på generaliseringarna som ofta kommer upp. Vi är ca 45 pers i krokettligan men alla kör inte som svin jämt. Man ska köra så sakta så man hinner stanna oavsett vad som händer på/bredvid vägen (hästskit, grus, touringnissar,´blåbär eller liknande) ... om man följer reglerna alltså.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Har precis ringt till en jourtelefon hos vägverket och berättat om tjäran som de så duktigt har lagat vägen med.
Vi får undersöka saken efter semestern blev svaret :(
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Det där med hästbajs har jag också råkat ut för! Dock lite annorlunda. Kom i en vänsterkurva med vanligt nerlägg när jag får syn på en FET hög skit mitt i min fil! Panikväjar åt höger eftersom jag inte vill klyva högen och får sedan göra ett jäääkligt nerlägg åt vänster igen för att inte köra rakt ut i diket! Det slutar med att den vänstra fotpinnen skrapar i marken och den vänstra foten smackar in en hård bredsida *flotch* rätt in i bajshögen! Fyfan inte kul att göra rent bågen och dojan efter allt stänk...! Men jag vurpade inte iaf :tummenupp
(Jag vet att det låter lite "bajs och kiss" men det är faktiskt sant! Akta er för bajshöger där ute!)
 

Skorpan

Guest
Marals76 skrev:
Har precis ringt till en jourtelefon hos vägverket och berättat om tjäran som de så duktigt har lagat vägen med.
Vi får undersöka saken efter semestern blev svaret :(
eller efter att nån av oss på 2 hjul har vurpat :rolleyes:
IDIOTER!!!.... :mad: :mad: :mad:
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Förstår inte frågan?!

Förbjuda hästar på almänn väg?? Häst är väl en maträtt?? eller??
vv sköter sig lika bra som vv i ukraina,,dvs inte bara bra,, men vi får väl hoppas att vv-chefen åker en fin bil för våra pengar. :confused:
 

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Gefle
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Jag råkade ut för en liknande sladd som den du beskrev när du hade kört på tjäran. Dock berodde det enbart på regnvatten på vägen och ett något för kraftigt gaspåslag innan hojen var 100% upprätt i mitt fall. Det var f ö första turen med mcn efter att den hade blivit omlackerad! :) Var ytterst nära att gå omkull. Under tiden man vobblade runt, satte ner fötterna i marken osv så är man helt säker på att nu är det kört, men vilke lättnad det var när man klarade sig!

Tror att bilen som låg bakom mig fick en bra föreställning! :)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Nu när ni säger det så var det inte alltför länge sen jag fick ett jättekast på motorvägspåfarten mot stan vid Järva krog!
Kommer som vanligt där i kurvan och gasar på fullt på 4:an och moppen glider ut i en breeeeed sladd! (händer INTE ofta med en 125:a på torr asfalt kan jag ju säga..hehe)
Fyfan vad nära de var att jag gick omkull! En sladd är ju inte det första man är beredd på i den situationen...Bilen bakom måste tänkt "jäklar! Har han turbo på DT:n!?!?"
Orsaken var att moppen spottat ut lite kylvätska på bakhjulet..glycol är tydligen svinhalt! Tjohoo!
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Det var bara verkligheten som gjorde sig påmind. Den är inte perfekt (kommer heller aldrig att bli det) men det är så den ser ut. Vill man fortsätta köra hoj länge så är det bara att rätta sig efter den.

Fast även jag tycker det är skit med hästskit, lera o annat på vägen och fy f-n för VVs njugga inställning till hojåkares säkerhet.

Vad lärde du dig av incidenterna ?
/u
 

peegee

www.ölkorv.se
Gick med
1 May 2003
Ort
centralt.
Hoj
har jag.
Nisse Järnet skrev:
Det där med hästbajs har jag också råkat ut för! Dock lite annorlunda. Kom i en vänsterkurva med vanligt nerlägg när jag får syn på en FET hög skit mitt i min fil! Panikväjar åt höger eftersom jag inte vill klyva högen och får sedan göra ett jäääkligt nerlägg åt vänster igen för att inte köra rakt ut i diket! Det slutar med att den vänstra fotpinnen skrapar i marken och den vänstra foten smackar in en hård bredsida *flotch* rätt in i bajshögen! Fyfan inte kul att göra rent bågen och dojan efter allt stänk...! Men jag vurpade inte iaf :tummenupp
(Jag vet att det låter lite "bajs och kiss" men det är faktiskt sant! Akta er för bajshöger där ute!)

Det e det ja alltid trott....bajs kan döda

Kul men scary berättelse.

Va gott de e me GT förresten!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top