Närmaste stället till nån som kan tillverka bromsslang billigt i Falun???

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej håller på men mitt streetfighterbygge på Thunderacen och har kommit till bromslangar.
Grejen är att jag inte känner för att betala 800kr för en färdigpressad slang. Sett billigare på ställen men det är ner mot stockholm men ändå dyrt tycker jag.
Har en polare som kan pressa om det är så att jag får tag på slang och koppling men ingen hydralfirma jag frågat har rätt kopplingar. Så om nån vänlig själ vet nått ställe där dom har rätt kopplingar och slang i eller nära Falun och inte tar så mycket betalt för det så snälla berätta.
Säker många mer än jag här i mina trakter som skulle uppskatta att få veta det.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
PF hydraulik i Borlänge gör de slangar du vill ha. Kostar 300kr/st. Finns även med färgade överdrag.
Tel. 0243-81222.
Maskingränd 4
Borlänge

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jättemycket tack, har snackat med dom idag och det lät lovande.
Bara han har rätt kopplingar vill säga som han sa.
Men bara be till hojgudarna att han har mina kopplingar.
Sticker dit nu i veckan i alla fall
Och tack igen

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Nu kanske dina problem redan löst sig, men som alternativ kan du alltid kolla med Lasses Bromsservice, 0243-223110.

Han fixade nya bromsledningar till min gamla Alfa för ett spottstyver på den tiden det begav sig. Visserligen ganska många år sen, nu.
Har funderat på att lämna in bromsarna på min gamla VFR för renovering hos honom, men jag har inte kollat om han fixar MC-bromsar ännu.
Kan återkomma om det, om nån är intresserad.

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Kagon-Litab uppe vid djursjukhuset har tillverkat många bromsslangar åt mig.:tummenupp

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Varför vill du ha billiga bromsar? Är det inte vettigare att satsa på bra bromsar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför vill du ha billiga bromsar? Är det inte vettigare att satsa på bra bromsar?

Är det något som säger att bromsarna blir bättre för att man betalar 700:- för en slang som kostar 30:- i material?

Kan jag betala 30:- + en vettig arbetspeng till någon som gör en bra slang i rätt längd och blåsa MC industrin på en 500:- påslag på en kinatillverkad orginalslang så gör jag gärna det.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Är det något som säger att bromsarna blir bättre för att man betalar 700:- för en slang som kostar 30:- i material?

Kan jag betala 30:- + en vettig arbetspeng till någon som gör en bra slang i rätt längd och blåsa MC industrin på en 500:- påslag på en kinatillverkad orginalslang så gör jag gärna det.

Köp inte billigt skit bara för att spara pengar när det gäller viktiga saker som att kunna stanna effektivt! Köp kvalite till rätt pris, så att du vet at du kan stanna......Kvalite till rätt pris är bra, billigt skit till billigt pris kan vara lika med döden! Men chansa du för att snåla in på 300 spänn, jag gör det inte!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0