Skall jag vara helt ärlig är jag riktigt sugen på en Z1000SX, kollat rätt mycket men… frågan handlar väl om pengar. det är väl så att 600orna är snabbare än vfr som var närmaste kandidaten, men jag är osäker på vad jag vill ha helt ärligt.
men hur mycket effekt behöver jag då? ja. mina 98hk är mer än tillräckligt i effekt just nu, men jag vill ha kåpor o en sjyst o billig hoj som tar mig fram i ur o skur men inbjuder till betydligt mer sport än vad jag har idag, men jag vill inte köra supersport då jag testade en R1a en 5mils tur (stadstrafik mest) och har kommit på att så vill jag inte sitta allt för länge.
Röven vet jag att den gör ont, även på min FZ6a, ca 30mil sedan är de hårt (dax o tanka dessutom vilket passar sig bra) men hade man kunnat komma upp i mer fart och ändå ha en bekväm tur så hade man ju kanske kommit lite snabbare fram utan att kastas runt som en vante men jag vill inte häller att mina handleder går o dör under resans gång, där e ju fz6an suverän då inte ens efter 50mil känner jag mig påverkad något märkvärt i mina handleder, då majoriteten i 70-90km/h körning, så om man hittar en sportigare hoj som man kan hålla ut i 30mil på så gnäller jag verkligen inte, och jag hoppas att CBR600F kan vara den kandidaten för mig
men jag efterlyser ännu: Har någon där ute kört/Kör en CBR600F 2000-2007 som kan säga vad ni tycker om hojen?
ekonomi kanske ligger 35-40k i svenska mått mätt