Nästa hoj: (sport/sport touring) man blir kluven vad man skall välja...

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Honda cbr 600 med insprut .
Vet inte när den kom, men fantastiskt trevlig hoj ,- bra komfort och prestanda.

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Vfr är ju precis det du frågar efter. Har som en bonus ett fantastiskt vrid till skillnad mot 600 du suktar efter, är säkert kul på bana men suger som touring.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Rätta mig om jag har fel men jag vill minnas att CBR 600 F4i som den heter bara togs hem till Sverige mellan -01 och -02 vilket kanske är för gammalt för dig?!

Från 2003 tog man bara in CBR 600 RR så även om F4i tillverkades till 2007 lär utbudet på dessa inte vara alltför stort då de på något sätt är privatimporterade.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Rätta mig om jag har fel men jag vill minnas att CBR 600 F4i som den heter bara togs hem till Sverige mellan -01 och -02 vilket kanske är för gammalt för dig?!

Från 2003 tog man bara in CBR 600 RR så även om F4i tillverkades till 2007 lär utbudet på dessa inte vara alltför stort då de på något sätt är privatimporterade.
Misstänker att mkii ska köpa hojen i Polen, och vi är väl alla lika vilsna på den marknaden :p

Mkii, har du kollat på att köpa hoj i Tyskland, eller blir det för långt borta för dig?
Vet som sagt inte hur polska marknaden ser ut men den tyska är ju billig och där finns massor att välja på.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Misstänker att mkii ska köpa hojen i Polen, och vi är väl alla lika vilsna på den marknaden :p

Mkii, har du kollat på att köpa hoj i Tyskland, eller blir det för långt borta för dig?
Vet som sagt inte hur polska marknaden ser ut men den tyska är ju billig och där finns massor att välja på.

I polen finns CBR 600 F fram till årsm 2007 :) samt den nya versionen, ser riktigt fin ut omkring 2005.

Jag tror de blir polsk, om jag inte får byte när jag säljer min hoj i sverige, för då kan jag verkligen överväga en svensk hoj beroende på försäkringen såklart :rock

: Radonnörd: det är precis en sådan jag kollar på :) fast F versionen.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Skall jag vara helt ärlig är jag riktigt sugen på en Z1000SX, kollat rätt mycket men… frågan handlar väl om pengar. det är väl så att 600orna är snabbare än vfr som var närmaste kandidaten, men jag är osäker på vad jag vill ha helt ärligt.
men hur mycket effekt behöver jag då? ja. mina 98hk är mer än tillräckligt i effekt just nu, men jag vill ha kåpor o en sjyst o billig hoj som tar mig fram i ur o skur men inbjuder till betydligt mer sport än vad jag har idag, men jag vill inte köra supersport då jag testade en R1a en 5mils tur (stadstrafik mest) och har kommit på att så vill jag inte sitta allt för länge.

Röven vet jag att den gör ont, även på min FZ6a, ca 30mil sedan är de hårt (dax o tanka dessutom vilket passar sig bra) men hade man kunnat komma upp i mer fart och ändå ha en bekväm tur så hade man ju kanske kommit lite snabbare fram utan att kastas runt som en vante men jag vill inte häller att mina handleder går o dör under resans gång, där e ju fz6an suverän då inte ens efter 50mil känner jag mig påverkad något märkvärt i mina handleder, då majoriteten i 70-90km/h körning, så om man hittar en sportigare hoj som man kan hålla ut i 30mil på så gnäller jag verkligen inte, och jag hoppas att CBR600F kan vara den kandidaten för mig

men jag efterlyser ännu: Har någon där ute kört/Kör en CBR600F 2000-2007 som kan säga vad ni tycker om hojen?

ekonomi kanske ligger 35-40k i svenska mått mätt

Jag tror inte att en 600 är snabbare än en VFR om jag ska vara ärlig.
Däremot är VFR tyngre vilket tillsammans med att det är något viktad mot touring gör den lite mindre "svängig" än många 600 sportisar.

Jag köpte en VFR 800 nu i sommar och jag är toppennöjd. Funkar även i stadstrafik och är fantastiskt skön att köra på efter kurviga vägar. Den är väl kanske inte sådär enormt bränslesnål men jag misstänker att det beror lite på hur jag gasar när jag är ute.
Skapligt bett i både bromsar och acceleration och framför allt så är ju ljudet från V4:an underbart.

Det enda som jag kan tycka är något negativt med den är att det är kåpor av sportkaraktär och sittställning av touringkaraktär vilket innebär att man sitter med huvudet och axlarna i vinddraget om man inte lägger sig över tanken men det är inte något stort problem.

Så ta en funderare på den med kan jag tycka.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept