Nästa hoj?

Kawaisaki

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2014
Hoj
Induktionsvråls hoj
Får jag föreslå att trådstartaren gör som följande:
1) Köper 125 cc crossen.
2) Monterar bort bromsoken. Dom behövs ju liksom inte när man kör cross på asfalt.
3) Kör crossen i riktning mot närmaste stup.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...samtidigt...i någon sunkig förortslägenhet sitter det en lönnfet lirare och garvar sig harmynt över ett lätt-trollat kollektiv.. :crash

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
...samtidigt...i någon sunkig förortslägenhet sitter det en lönnfet lirare och garvar sig harmynt över ett lätt-trollat kollektiv.. :crash

Så kan de vara, men folk är fan bra-jävla-dumma också. Detta skulle dock INTE förvåna mig om den tjockemannen eller slyngeln saknar såpass med celler att verkligen genomföra denna briljanta ide. Skulle du?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
En liten grabb vill vara busig och köra en väldigt liten cross (endast snäppet vassare än nya trimmade mopeder) på gatan och vissa här önskar livet ur honom.

Hur mår ni? :7peta

lattviktaren

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2015
Hoj
ingen
Hade jag bett om livsråd hade jag vänt mig nån annan stans så ni kan skita i det :). Tänkte att det är samma sak o glida på en 125a+ som en söndertrimmad moppe då jag kör utan kort och försäkring med moppen också. När jag säger köra vanligt menar jag att åka till vänner träningar mm. Och serviceintervaller är väll ganska tighta på crossar så det jag undrar är att ifall man ska köra som jag, behöver man byta kolv o sånt lika ofta??
@fordon - tack så mycket för att du är normal o fattar
@ni som önskar mig död - snälla gå o sök hjälp

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ledsen lattviktaren, men det är nog ingen som tror att du existerar på riktigt .
Du är nog ett troll som bor under en sten i skogen....
( men det var en rolig tråd du skapade)

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Hade jag bett om livsråd hade jag vänt mig nån annan stans så ni kan skita i det :). Tänkte att det är samma sak o glida på en 125a+ som en söndertrimmad moppe då jag kör utan kort och försäkring med moppen också. När jag säger köra vanligt menar jag att åka till vänner träningar mm. Och serviceintervaller är väll ganska tighta på crossar så det jag undrar är att ifall man ska köra som jag, behöver man byta kolv o sånt lika ofta??
@fordon - tack så mycket för att du är normal o fattar
@ni som önskar mig död - snälla gå o sök hjälp

En liten fråga bara? Varför kan du inte göra som vi andra, ta körkort o skaffa en hoj som man verkligen kan köra "som vanligt " med.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
:glömdet
En liten grabb vill vara busig och köra en väldigt liten cross (endast snäppet vassare än nya trimmade mopeder) på gatan och vissa här önskar livet ur honom.

Hur mår ni? :7peta

Med du Richard, vad tror du denna personen med en 125, alt större hoj skulle kunna vara kapabel till? Du körde väl iaf med försäkring när du körde utan kort? Att önska livet ur någon är fel, ja. Men hur skulle du känna om en 16 klöv din sambo eller era framtida barn?! med en cross, för det är en risk vi utsätter oss för om vi bidrar till detta vansinne.

Olyckor är lätt hänt på hoj, du om någon vet det. Men att köra en cross på gata (det är mer än en trimmad moppe) Utan någon försäkring, körkort, registrering osv. är en förbannat stor risk och samhällskostnad, det tycker iaf JAG att vi har tillräckligt med. Du manar inte till det direkt men indirekt gör den geniala TS gör nog en lite "ok" koppling.

Men till TS, alla former av tävlingsfordon kräver oftare service och dyrare komponenter=dyrt till gymmet, polarna.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Är 16 = inte så mkt pengar så det ät väll det största
Och är inte nåt troll, så tro vafan ni vill

Och va fan tror du det kostar om du smäller?! Det spelar fan ingen roll om det inte är ditt jävla fel. Du åker på allt! En cross har fan inte på vägen att göra så jävla svårt kan de väl fan inte vara att förstå?!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Okej, fattar dedär med att om ja krockar osv men vad skulle ni rekommendera att ja ska köpa?

Tjoho!!
Körkort skulle du ta om du har ett motorintresse! Det går inte att köpa men med lite pengar kan du iaf ta lektioner. Sen köper du en hoj som är laglig som vi andra med lite sunt bonförnuft.:tummenupp

Ser bättre ut om du kommer till dina blivande svärföräldrar på en hoj med körkort och vettig skyddsutrustning:) Hade min ev dotter släpat hemmet pucko med cross till dörren så vette fan om ja inte hade skruvat isär den på plats. Så hade han kunnat roa sig med att gå hem.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
:glömdet

Med du Richard, vad tror du denna personen med en 125, alt större hoj skulle kunna vara kapabel till? Du körde väl iaf med försäkring när du körde utan kort? Att önska livet ur någon är fel, ja. Men hur skulle du känna om en 16 klöv din sambo eller era framtida barn?! med en cross, för det är en risk vi utsätter oss för om vi bidrar till detta vansinne.

Olyckor är lätt hänt på hoj, du om någon vet det. Men att köra en cross på gata (det är mer än en trimmad moppe) Utan någon försäkring, körkort, registrering osv. är en förbannat stor risk och samhällskostnad, det tycker iaf JAG att vi har tillräckligt med. Du manar inte till det direkt men indirekt gör den geniala TS gör nog en lite "ok" koppling.

Men till TS, alla former av tävlingsfordon kräver oftare service och dyrare komponenter=dyrt till gymmet, polarna.

Jag tycker absolut inte att han ska ha en cross överhuvudtaget på allmänna gator, utan bör hålla sig till körkort och lätt motorcykel givetvis. Det finns ju fina 125:eek:r idag om man lyckas skrapa ihop den summan. Däremot kände jag att tråden började spåra ut.
Ja, jag körde (givetvis) med försäkring när jag övningskörde på egen hand.

Och för att förtydliga, TS du kan ha minst lika roligt på en lätt motorcykel. Enda skillnaden kanske blir att dina polare inte får ståfräs när de ser dig komma på en risig cross, samt att du inte heller kommer få ståfräs av driftkostnaden, om du mot förmodan inte blir tagen av polisen eller får hudtransplantationer på sjukan under större delen av den korta sommaren vi har. I så fall blir det ännu mindre fräs. Men skaffa kort och en lätt mc och kör fort (men rätt) på smc knixkurser. Det kommer du aldrig att ångra! :) Man förstår oftast inte hur roligt det kan vara förens man har provat! Skaffar du en handledare som hakar på så kan du köra innan du har kortet också.

Hur som helst så tycker jag att tråden bör hålla sig på en vettig diskussionsnivå.

lattviktaren

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2015
Hoj
ingen
Va ligger ett a1 kort på? Köra kan jag, så hur får man det så billigt som möjligt och vad kan det landa på? Tips på bra modeller?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring