Nästan Slutlekt i Torslanda =(

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Parkeringar funkar nog bara om man kan köra sakta som Tommy säger. MAn får åka ut och leta lite.

Menar du vid Angeredskrossen?

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Magnus skrev:

Var ligger den? Ligger den ca. 1,5 - 2 mil utmed väg 190?

Jag skall ta reda på mer exakt var denna vägsträcka ligger och återkomma!

// Niklas

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Magnus skrev:
Parkeringar funkar nog bara om man kan köra sakta som Tommy säger. MAn får åka ut och leta lite.

Min avståndsbedömning är lite snedvriden idag, kanske beroende på att jag inte kör den så ofta!

Kör genom Angered, passera Gunnilse förbi HA. Fortsätt förbi golfbanan som är på ängarna direkt efter bensinstationen som ligger i direkt anslutning till vägen.

Efter bensinstationen går vägen utför en bit. Kör fram till en refug och sväng upp till höger. Nu åker du på den vägsträcka jag tänker på. Den är rak och ganska bred och vägbeläggningen är hyffsad, inte kanonbra men hyffsad!

Hoppas detta förklarar var jag menar!?

// Niklas

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Japp det är den. På mitten av rakan ligger en raggarstuga på högersida och i slutet av rakan till vänster ligger en "stenkross".

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Magnus skrev:
Japp det är den. På mitten av rakan ligger en raggarstuga på högersida och i slutet av rakan till vänster ligger en "stenkross".

OK! Går det inte att åka/leka där då?

// Niklas

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Har för mig att asfalten har blivit rätt kass där, men jag har inte kollat på ett bra tag.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Konstigt att det skall vara så svårt att komma på ett bra ställa att öva på. :va

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Avarage skrev:
Tänkte på IKEA vid Kållered!

Jag vet ett ställe! Kommer bara inte ihåg namnet på den lilla vägsnutten men om man kör väg 190 norrut från Gbg, mot Sollebrunn, så passerar man ett litet samhälle med en bensinmack alldeles utmed 190:an. Detta är ca. 1 - 2 mil från Gbg.

Efter ca. ytterligare 2 - 3 km kommer en liten avtagsväg till höger som man kan snirkla sig till Jonsered på (ser ut som ett sommarstugeområde). Men INNAN man kommer in i bostadsområdet så har man en lång bred relativt slät asfaltsbit som säkert är 3 - 500 m lång (kanske längre) där det inte finns en käft som bor eller behöver bli störd.

// Niklas

Humm vart kan detta vara? Måste kolla.. nån som vill med nu? :)

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Var och körde igår det var visst inga större problem med ett staket =) nu är det ju nästan inhängnat område =) det går att ta sig in med lätthet med MC =)

Skåningen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Aprilia Rsv 1000R -05
Skorpan skrev:
ähhh,vi tar E20an-där är det 3 filer o välja på :)

Jag tor jag vet vad du tänker på kan det ha något att göra med blått/vit och mej,dej och onewheeler.Jag ska kolla med chefen om vi kan låna den gamla landnings banan på Kvällar eller helger

Nilssongbg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Ingen än
Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd men det verkade inte som ni kom fram till något.. Rollsbo industriområde mellan Kungälv och Ytterby 2 mil norr om Göteborg är rätt bra, finns en ganska bra raksträcka längst in. Såg att någon annan hade nämnt Rollsbo.

http://web.telia.com/~u30322764/raka.jpg

Kanske inte syns så bra men det är E6an som syns på bilden, så för dom som bor i göteborgsområdet borde det inte vara så svårt att hitta dit.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nilssongbg skrev:
Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd men det verkade inte som ni kom fram till något.. Rollsbo industriområde mellan Kungälv och Ytterby 2 mil norr om Göteborg är rätt bra, finns en ganska bra raksträcka längst in. Såg att någon annan hade nämnt Rollsbo.

http://web.telia.com/~u30322764/raka.jpg

Kanske inte syns så bra men det är E6an som syns på bilden, så för dom som bor i göteborgsområdet borde det inte vara så svårt att hitta dit.
Den är inte speciellt lång och det bor folk där tyvärr.. Men visst, nån gång då och då går säkert..
Bäst en så länge är nog angeredskrossen..

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Måste man öva för att kunna köra bakhjul? :confused:
Kanske därför jag e så kass på det då. Drog en 10 metersrepa på ettan idag dock. :yoparty

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Yamaha MT-09
MrEd skrev:
Måste man öva för att kunna köra bakhjul? :confused:
Kanske därför jag e så kass på det då. Drog en 10 metersrepa på ettan idag dock. :yoparty

:tummenupp

Övning sker dagligen, till och från jobbet :hihi

Hela Volvo-rakan förbi Volvo City osv, e rätt bra, vid rätt tidpunkt. Stör inte en käft. Otrolig nog, så är beläggningen helt ok för att att vara Götet, med omnejd.

Kör försiktigt om ni skall dit, som Skrutten varnade om idag, så är det alltid olja på vägen Undra om det är VV som släpper ett lass då, och då, bara för att jävlas... :confused: Oljevägen går ju där, men kanske läge att döpa om Öckeröleden till Oljevägen :rolleyes:

Nilssongbg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Ingen än
Hultan skrev:
Den är inte speciellt lång och det bor folk där tyvärr.. Men visst, nån gång då och då går säkert..
Bäst en så länge är nog angeredskrossen..

Ahh, sant längst in där, men det är väl en bit in?

Annars finns det ju bra vägar längre bort, mellan ytterby och Kärna/ Ytterby-Marstrand

Iofs ganska små vägar men ack så sköna att cruisa fram på.
Staby-rakan är nog rätt het att öva lite bakhjul på.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024