Någon 40-åring som ska sitta inne 2 månader?

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
Skyldig :rodnar 5 mån draget kort,(hann ändå med några hundra mil i sommar,samt 50 till nu i november) 2 mån tack vare värdelös advokat,inte ens polisen trodde jag skulle få sitta av tid!! nåja, fotboja 1 mån o 10 dar blir det verkliga resultatet,
Tappat tron på både poliser o rättvisa,"kört på gång o cykel väg" Var inte skyltat som det."Kört förbi hastighetmätande polis som stod mitt ute på vägen"Osynliga mannen då,jag såg han inte,o inte heller syntes han på filmen som den "jagande"civil polisen tog. osv osv massor av felaktigheter.men dessvärre lyssnas det alltid på poliser som står under ed o blåljuger.
Hur som helst polismannen på civil hojen är under utredning för tjänstefel,o eftersom han själv har filmat allt han gjort så ligger han rätt illa till.för mycket att gå in på här,men i korthet får dom inte förfölja utan mycket god orsak(brott som ger mer än böter typ)
Nåja,bara att ta nya tag till nästa sommar.
PS:eek:m ni ska försöka köra ifrån polisen,se till att ha gott om bensin i tanken :huvet
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Aj fan! Fördjävligt, uppenbart att polisens agerande var för att rädda sitt eget skinn! MEN det löser sig mannen!(Sa han som fick syra i ögat) Du har kortat tillbaka till sommaren igen!

Aj fan! Fördjävligt, uppenbart att polisens agerande var för att rädda sitt eget skinn! MEN det löser sig mannen!(Sa han som fick syra i ögat) Du har kortet tillbaka till sommaren igen!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Banditen skrev:
PS:eek:m ni ska försöka köra ifrån polisen,se till att ha gott om bensin i tanken :huvet

Allra minst halvtank - vilket innebär tankstopp var 10:e mil (minst!) :3freak

Surt att behöva fängslas för skitsaker och pga överdrivna/felaktiga uppgifter och övernitiska tjänstenmän. Låt mig gissa att den förföljande polisen inte var alltför gammal ?
 

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
TomK skrev:
Allra minst halvtank - vilket innebär tankstopp var 10:e mil (minst!) :3freak

Surt att behöva fängslas för skitsaker och pga överdrivna/felaktiga uppgifter och övernitiska tjänstenmän. Låt mig gissa att den förföljande polisen inte var alltför gammal ?
var väl medelålders..3 bilar o 3 mc poliser brakade upp på Sulas efter att jag stannat,dom måste haft lite att göra den dan,sista mc polisen kom ända från Enköping för att få vara med o jaga,han var skit sur för att det var över sen länge när han kom,tyckte jag skulle ligga på marken med handfängsel :kocko
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Jahapp!!..... Då blir det ingen träning för dig på någon månad då...

Nya tag efter Jul.... :)
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Det är helt sjukt att polisen inte kan hålla sig till sanningen.

Om man nu har brutit mot lagen så kan dom väl hålla sig till den/dom
förseelser som verkligen hände och inte hitta på egna historier :mad:

I mitt fall så var det jag och en kompis som vittnade,
men ändå så var den adrenalinsprutande polisen mer trovärdig,
trots att det han sa inte ens är genomförbart. :näsblod

Det begicks en massa fel av länsrätten när dom gav mig domen,
trots det så gick min överklagan till Hovrätten inte igenom.
Så nu tar Trafikjuristen det till Högsta domstolen utan extra kostnad :tummenupp




Jag har bara en sak att säga:
Förlita dig aldrig på att polisen är ärlig !!
Sorgligt, men tyvärr sant...
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Affe_R1 skrev:
Det är helt sjukt att polisen inte kan hålla sig till sanningen.

Om man nu har brutit mot lagen så kan dom väl hålla sig till den/dom
förseelser som verkligen hände och inte hitta på egna historier :mad:

I mitt fall så var det jag och en kompis som vittnade,
men ändå så var den adrenalinsprutande polisen mer trovärdig,
trots att det han sa inte ens är genomförbart. :näsblod

Det begicks en massa fel av länsrätten när dom gav mig domen,
trots det så gick min överklagan till Hovrätten inte igenom.
Så nu tar Trafikjuristen det till Högsta domstolen utan extra kostnad :tummenupp




Jag har bara en sak att säga:
Förlita dig aldrig på att polisen är ärlig !!
Sorgligt, men tyvärr sant...

...men alla vet ju att du är en buse !!! :pannkyss :tungan
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Banditen skrev:
han var skit sur för att det var över sen länge när han kom,tyckte jag skulle ligga på marken med handfängsel :kocko
Skulle sagt åt honom att det finns riktiga bovar som mördar och våldtar kvar där ute! så stå inte här och spela allan din idiot, du betalar trots allt hans lön :rofl

TomK skrev:
Allra minst halvtank - vilket innebär tankstopp var 10:e mil (minst!) :3freak
:va Näää det blir minst 20 mil, åtmionstone på kvartstonnaren :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Banditen skrev:
Skyldig :rodnar 5 mån draget kort,(hann ändå med några hundra mil i sommar,samt 50 till nu i november) 2 mån tack vare värdelös advokat,inte ens polisen trodde jag skulle få sitta av tid!! nåja, fotboja 1 mån o 10 dar blir det verkliga resultatet,
Tappat tron på både poliser o rättvisa,"kört på gång o cykel väg" Var inte skyltat som det."Kört förbi hastighetmätande polis som stod mitt ute på vägen"Osynliga mannen då,jag såg han inte,o inte heller syntes han på filmen som den "jagande"civil polisen tog. osv osv massor av felaktigheter.men dessvärre lyssnas det alltid på poliser som står under ed o blåljuger.
Hur som helst polismannen på civil hojen är under utredning för tjänstefel,o eftersom han själv har filmat allt han gjort så ligger han rätt illa till.för mycket att gå in på här,men i korthet får dom inte förfölja utan mycket god orsak(brott som ger mer än böter typ)
Nåja,bara att ta nya tag till nästa sommar.
PS:eek:m ni ska försöka köra ifrån polisen,se till att ha gott om bensin i tanken :huvet

Tack för att du förklarar hur det gick till. Alltid intressant att höra rätt sida av vad som skrivs i pressen.

Det är ju livsfarligt med poliser som gaddar ihop sig om en historia. Kan tänka mig att står en polis med laser och skjuter och man bestämmer sig för att fortsätta i samma fart man hade förbi, blir detta rubricerat som mordförsök. Polisen säger att dom var på väg att bli överkörda osv osv. Då ligger man riktigt pyrt till i rätten.

Åkte du Bandit eller 660? Var det en civil BMW?
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Ordningsmakten och låtsas poliser (ordnings vakter?) är inte att lita på!
Det e sanna fakta!

Synd det skulle gå som det gör bara :(
Hoppas du repar dig! Jag har vart med om samma sak jag med 200+ men blev klockad 109 för dem han ikapp mig (låg efter i bil o på mc)
Vad gör man ler o ser glad ut o har 1 liter soppa kvar på e4an :näsblod
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Fifan va tråkigt! Känner med dig asså! Mitt anseénde av trafikpoliser sjunker
varje dag känns det som : (
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Har ju försökt förklara för er hela sommaren att det är just tankningen som är det kritiska momentet. Dels för att det inte är så lätt att försvinna om man står där och fyller på tanken när man blir inprejad och dels för att det kan gå som för banditen om man har för lite soppa i tanken. Att köra till soppalampan tänds kan vara ödesdigert, då har det vart dags att tanka en bra stund. Inne i stan är det inte lika noga för där räcker det oftast med några kvarter för att skaka av dem men är man ute på stora vägarna som typ Enköpingsvägen så är det värre.

Att svänga av vid sulas är annars ett bra ställe om man kommer från Enköpingshållet. Har man jag från det hållet kan man även vara rätt säker på att en mötande bil är påväg från Uppsala så att köra hela vägen in till stan kan vara svårt att hinna. Ett problem om man tänkt komma ut borta i Gottsunda är att man kan bli genskjuten från Uppsala-näs så att känna nån som bor därute som man kan stanna och ta en fika hos några timmar kan vara en bra ide.

Allting ska alltså ses som ett rent hypotetiskt resonemang :hihi
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Banditen skrev:
Skyldig :rodnar 5 mån draget kort,(hann ändå med några hundra mil i sommar,samt 50 till nu i november) 2 mån tack vare värdelös advokat,inte ens polisen trodde jag skulle få sitta av tid!! nåja, fotboja 1 mån o 10 dar blir det verkliga resultatet.


Och jag fick 14000spänn(i Finland)+8mån indragning(I Sverige) för en enkel liten fortkörning???
Skevt eller vad?
 

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
WestW skrev:
Tack för att du förklarar hur det gick till. Alltid intressant att höra rätt sida av vad som skrivs i pressen.

Det är ju livsfarligt med poliser som gaddar ihop sig om en historia. Kan tänka mig att står en polis med laser och skjuter och man bestämmer sig för att fortsätta i samma fart man hade förbi, blir detta rubricerat som mordförsök. Polisen säger att dom var på väg att bli överkörda osv osv. Då ligger man riktigt pyrt till i rätten.

Åkte du Bandit eller 660? Var det en civil BMW?
Det var Banditen..660 n orkar inte riktigt upp i dom hastigheterna.
Civil BMW ,blå o vit vill jag minnas.

Lotta skrev:
Jahapp!!..... Då blir det ingen träning för dig på någon månad då...

Nya tag efter Jul.... :)
Jodå..man får komma ut ur lägenheten för att träna tex.så vi ses nog,sist jag hade boja(lång historia), var jag väldigt vältränad o brun bränd,o det var bara en månad :banana
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Banditen skrev:
Jodå..man får komma ut ur lägenheten för att träna tex.så vi ses nog,sist jag hade boja(lång historia), var jag väldigt vältränad o brun bränd,o det var bara en månad :banana

Jode brukar ju vara så med di däringa "kriminella" typerna, solbrända, vältränade och utbildade kommer de tillbaka........... :gnissla

:)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top