Någon av dessa stövlar, vilka?

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hejje!
Ska ha ett par stövlar såklart men velar mellan ett par.

Sidi Vertigo 1995:-
http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=374_381_594&products_id=1862

Alpinestars S-MX 5 1670:-
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...Boot/SubProducts/Alpinestars-S-MX-5-Boot-0001

Forma Mirage Dry 1670:- någon som har erfarenhet inom dessa? såg okej ut och schysst pris. :)
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-Mirage-Dry/SubProducts/Forma-Mirage-Dry-0001

Vad säger ni som har någon av dessa? sköna osv? :)

Tack på förhand :tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har kört både upprätt och omkull i Sidi. Fastnade med vänsterfoten mellan asfalt och omkullkörd hoj i somras. Foten klarade sig utan brott och stöveln var inte vacker efteråt. Visst gjorde det ont, men jag har vrickat/stukat värre när jag varit ute och promenerat.

När man inte kör omkull är de sköna och förhållandevis svala. Det lilla luftspjället på utsidan av foten funkar skapligt bra.

Riktigt bra stövlar!

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Alpinestar smx plus är sköna pjucks. Kraschat o d gick bra med fötter.

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Hoj
honda cbr900rr-97
Hej. Personligen tycker jag sidi sitter kanon och ventilerar ok när det är varmt och ser klart bäst ut tycker jag... Hur dom skyddar vet jag inte men kanske slulle haft dom på nyckelbenet sist.:tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
i alpinestars behövde jag 2 stl större, Sidi var storleksenliga. A-stars var för smala på bredden för en normal mansfot. Men e du en geisha så ...

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Har du testat både A-star och Sidi?

På mina fötter passar Oxtar/TCS, Sidi och Dainese men A-star sitter inte bra så det är troligen en del skillnad på passform.
Har Oxtar på BMWn och Crosstövlarna är Diadora.

Sen ska du ju ha crossstövlar på motard ändå som redan sagts....:tummenupp

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Kolla in Alpinestars SMX-R också, en fördel med dem som jag ser är att dragkedja och flärpar sitter på utsidan, insidan är helt slät och kan inte haka fast i hälskyddet t.ex. när man flyttar fötterna på fotpinnen. Som javaguru skrev så är de lite smala på bredden. Mina klämde lite väl mycket så jag tog helt enkelt och gick en långpromenad (i snöslask) och nu sitter de som gjutna på foten. Har haft Sidi Vertebra tidigare också en mycket bra stövel som höll länge.

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
Skönt :) hur är dom i storlekarna då? om jag har 42, kan jag ha 42 i stövlarna också?

Ang. Sidi, de är små i storlekar, jag har både Vertigo och Crossfire. När jag köpte Vertigo så tog jag samma som min skor, 43 och de känns lite tighta men det funkar, nu i efterhand hade jag nog tagit en storlek större. I Crossfire har jag storlek 45, jag fick vika tårna dubbelt i 43orna :gnissla

FreddeBlissful

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
2009, Ducati, Streetfighter S
Ang. Sidi, de är små i storlekar, jag har både Vertigo och Crossfire. När jag köpte Vertigo så tog jag samma som min skor, 43 och de känns lite tighta men det funkar, nu i efterhand hade jag nog tagit en storlek större. I Crossfire har jag storlek 45, jag fick vika tårna dubbelt i 43orna :gnissla

Ok? jag känner tvärt om, jag tog 42 och har 42, tycker dom är lite stora :confused:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...