Någon gång måste man sätta ner foten

Kul tråd eftersom jag för några dagar sedan satt och väntade på hämtmaten och fördrev tiden framför TV.n.
Höjdhopp med Crosshoj. Efter hoppet vänder de tillbaka och kör uppför en brant slänt. På krönet stannar en av dem med båda fötterna på fotpinnarna och vinkar åt publiken. Helt stilla och fullständigt obesvärad! Stod där en bra stund! :Bugar

Ni vet väll att kexlockarförmågan är kvadratiskt beroende på fotpinnehåll-tid vid stillastående.

T(t)=(1/b)t^2

Där T=tros-släppvinkel, b=bulten tid, t=fotpinnehålltid.

Kul tråd eftersom jag för några dagar sedan satt och väntade på hämtmaten och fördrev tiden framför TV.n.
Höjdhopp med Crosshoj. Efter hoppet vänder de tillbaka och kör uppför en brant slänt. På krönet stannar en av dem med båda fötterna på fotpinnarna och vinkar åt publiken. Helt stilla och fullständigt obesvärad! Stod där en bra stund! :Bugar
Det var inte Trial?
I inomhustrial har de ofta höjdhopp som en del.

Motvilligt ställer jag mig i skaran av dom som sätter ner foten, och hittils måste ägna 99% koncentration på dom sista metrarna innan stopp.
Jag är en ganska kortväxt kille på en Dr650 som inte suttit på någon tung/mellanklassare sen uppkörningen för snart 14 år sen. Inser hur lökigt det ser ut, men det tar sig. Tillbringade en timme i det lokala industriområdet enbart med att öva broms, stopp och krypkörning för att snabbare bli av med ofoget.

Sedär. Menade inte att idiotförklara dig på något sätt, men just detta att han behöll fötterna på pinnarna tydde på att det var trial.
Det är lite skoj att gyroeffekten hos svänghjulet stabiliserar hojjen även när den står still.
Naturligtvis självklart, men det känns konstigt när det är en kapslad enhet som står för krafterna.

Sedär. Menade inte att idiotförklara dig på något sätt, men just detta att han behöll fötterna på pinnarna tydde på att det var trial.
Det är lite skoj att gyroeffekten hos svänghjulet stabiliserar hojjen även när den står still.
Naturligtvis självklart, men det känns konstigt när det är en kapslad enhet som står för krafterna.

På vad sätt idiotförklarade du mig? Riktigt så ömskint är jag inte! Fast det där med gyroeffekten fattar jag ju inte.... :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick