Någon här som använder Iphone som laptimer?

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Som rubriken lyder... finns det någon här som testat sin Iphone som laptimer och i så fall vilken app använder ni? Hur va resultatet?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag tänkte använda min htc, men efter att ha letat runt lite så verkade det som att själva gps-chipet hade för låg uppdateringsfrekvens. Men jag tänkte nog prova nästa körning. Det är säkert bättre än jökur vid bankanten :tungan

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Racechrono finns inte till iPhone...

Däremot har jag läst en hel del gott om Harrys Laptimer.
Kolla gärna i iPhonetråden.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har ni telefonen i fickan? Eller spännt fast den på styret på något finurligt vis?

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Ironi on: Skyll dig själv :D:krama

Tack tack :rolleyes:

Racechrono finns inte till iPhone...

Det beror ju på hur man ser på det. Den finns i Appstore till Iphone och kan köpas och installeras. Men besöker tillverkarens hemsida så skriver de att den inte funkar :va

Använder MaxQdata för iphone
http://www.maxqdata.com/index.html

Ger samma tider som AIM samt fler finesser:)

Har kollat lite på de här båda alternativen nu. Verkar vara rätt jämförbara. Det är väl bara till att ta en av de två :va

Har ni telefonen i fickan? Eller spännt fast den på styret på något finurligt vis?

Eftersom GPS mottagaren i Iphone och andra telefoner verkar ha rätt dålig upplösning så är det nog att rekommendera att se till att de har fri "sikt" mot himlen?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det beror ju på hur man ser på det. Den finns i Appstore till Iphone och kan köpas och installeras. Men besöker tillverkarens hemsida så skriver de att den inte funkar :va

Kollar man på Racechrono.com (som är officiella stället för just RaceChrono) så står det att det är någon annan som kokat ihop något skit som inte funkar och kallar det för samma namn som hans egna program.
Det är anmält till Apple och kommer förhoppningsvis försvinna snarast.

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Kollar man på Racechrono.com (som är officiella stället för just RaceChrono) så står det att det är någon annan som kokat ihop något skit som inte funkar och kallar det för samma namn som hans egna program.
Det är anmält till Apple och kommer förhoppningsvis försvinna snarast.

Aaahh... det är så det ligger till....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Aaahh... det är så det ligger till....

Grejen är den att Racechrono är överlägsen på de plattformer som den funkar på, vet folk som valt telefon utifrån om Racechrono funkar eller inte.

Jag förstår att folk tar fel och jag förstår utvecklaren som försöker skydda sitt varumärke... därför jag ville vara tydlig med hur det ligger till. :)

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Jag har använt riktiga racechrono med extern GPS mottagare och den funkar även att i fickan i skinstället - däremot så funkar inte detta med min experia X2 och med endast den interna GPSen igång - vet inte vad felet är men den reggar bara var tredje varv ungefär (de långsammaste förstås ;-))

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Jag har använt riktiga racechrono med extern GPS mottagare och den funkar även att i fickan i skinstället - däremot så funkar inte detta med min experia X2 och med endast den interna GPSen igång - vet inte vad felet är men den reggar bara var tredje varv ungefär (de långsammaste förstås ;-))

Vad var kostnaden för "riktiga" racechrono???

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning