Någon här som kan svarva ett par enklare objekt i stål?

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Hej
Jag jobbar på en mek verkstad som tillverkar bla. förpackningsmaskiner.
För det mesta använder vi ett stål med beteckningen ss 2172 ett allmänt konstuktionsstål med både bra svets och skäregenskaper.

Om jag inte räknat fel så kommer din rörbit att väga ca 0,5 kg och med posten skulle frakten gå på 39 kr.

Jag skulle kunna fixa rörbiten till dig men måste varna dig för jag är inte snabb om jag inte har kniven mot strupen, men jag är duktig (host host)

Det låter som om det kan funka väldigt bra det stålet!

Med risk att låta som en dumbom, om jag förstår dig rätt så kan du svarva klart röret med allt vad pressfattning heter va? Isåfall är det väldigt intressant.

Jag har som sagt inte tokbråttom, du svarva röret nån gång när du orkar och dra iväg ett PM när du är redo att frakta iväg den, så ska du få adress och $$$'s. :tummenupp Vi kan diskutera pris i PM nån dag. :)
 

psykopatrik

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Eslöv
Hoj
-87 Yamaha FZR 1000
Ok skall skriva ut din ritning.
Fråga.
Skall du verkligen ha 5 hundradelar i presspassning?
På jobb brukar vi ligga på 1 till max 2 hundringar minus.
 

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Ok skall skriva ut din ritning.
Fråga.
Skall du verkligen ha 5 hundradelar i presspassning?
På jobb brukar vi ligga på 1 till max 2 hundringar minus.

Hmm, aah det kanske är lite väl att ta i? Jag antar att du vet bättre än mig, och nu när jag tänker efter så kanske ",95 mm" mest bara används på aluminium, exempelvis vid ramlagersäten på 2-taktare mm? Detta är ju stål så det kanske är andra bullar när det gäller pressfattning? :va

Jag säger såhär, kör vilket mått du känner är lagom, det viktiga är att bussningarna går att få i och inte riskerar att börja glappa! :)
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Hehehe, jävla dundertopplockspinnbultar det måste vara. :D Men mjaa, jag vill helst undvika alltför hårda/konstiga material. Det är mig veterligen ingen kalasidé att blanda hårdhet hej vilt mellan delarna. Men tack för erbjudandet!

Har du inget annat material liggandes? Det vore kalas om du kunde tillverka delen och skicka med den till din vän som ska flytta, så skickar han den vidare till mig! Kanske lite krångligt iofs, och speciellt mitt i en flytt kanske. Vet hur hektiskt det kan vara med flyttar. :gnissla

Hmm, nu blir jag osäker, finns det fler ställen som heter Kungsbacka? Jag tänkte på användaren koop nämligen, det står Kungsbacka på hans profil och det ska ju som du säger ligga söder om Götet. Om det nu inte finns fler ställen som heter så förstås? :va

Jo dom e nog rätt rejäla är ju till fartygs motor :yoparty Jo nog har vi lite annat material också jobbar ombord på ett lastfartyg så finns lite allt möjligt ifall något måste tillvärkas :tummenupp Nå han är nog färdig så småningom så de borda lugna ner sig lite :)

Ja alltså vill minnas att de finns ett ställe i Stockholm som hetter det också eller kanske ja har fel? :gnissla Men om det är söder om göteborg du menar så vet jag att de e rätt ställe iallafall :)
 

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Psykopatrik har nu svarvat klart rörbiten så jag ska betala när jag får hans kontonummer! :) :) :)
Skönt att det finns folk där ute som är villiga att hjälpa till, (det gäller såklart ni andra i tråden som kunnat tänka er att göra jobbet också) det betyder verkligen mycket när man själv inte har tillgång till svarv och sånt. Tack! :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top