Någon i Gävleborg som saknar en Mille?

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
RÄTTELSE

Helt ärlig hoj som nu fått en ny lycklig ägare

------------------------------
Jag tycker det osar bränd uggla.
Eller så är den helt schysst.
http://www.blocket.se/view/5530926.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

mille.jpg

Last edited:

henkeBoy

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Yamaha
WestW skrev:
Vad sa dom då?
Måttligt intresserade eller?

Berättade att en mille av den här modellen kostar mellan 60-90000:- beroende på årsmodell och skick. Då lät han väldigt intresserad.
Sen sa jag att det saknades en del bokstäver här och där i annonsen. Då skrattade han bara. :)
Men polisen verkade väldigt intresserad iallafall så jag hoppas dom kollar upp det här.

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
henkeBoy skrev:
WestW skrev:
Vad sa dom då?
Måttligt intresserade eller?

Berättade att en mille av den här modellen kostar mellan 60-90000:- beroende på årsmodell och skick. Då lät han väldigt intresserad.
Sen sa jag att det saknades en del bokstäver här och där i annonsen. Då skrattade han bara. :)
Men polisen verkade väldigt intresserad iallafall så jag hoppas dom kollar upp det här.

Kriminell eller ej...vilken dåre säljer en mille för 17000:- man kan ju iaf försöka att få det så trovärdigt som möjligt om man nu e dum nog att själa saker. Det blir IQ 2,5 på den personen...... :död

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Snackade med honom,hojen är omkullagd på bana,importerad från tyskland som skrot,går ej att registrera i sverige !

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
2FAST4U skrev:
Snackade med honom,hojen är omkullagd på bana,importerad från tyskland som skrot,går ej att registrera i sverige !

Skulle precis säga det. Det behöver ju inte vara samma hoj som på bilden.
Fortfarande misstänkt billigt tycker jag.

MVH Martin

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Så jäkla typiskt. Snorungar från SH går o ringer Polisen eftersom man utan att ta reda på fakta automatiskt förutsätter att något är stulet bara för att det verkar billigt :kocko

BTW. Som om snuten inte har bättre saker för sig än att surfa på Blocket samt ringa upp alla underliga annonser/annonsörer?? Då hade de aldrig fått några brott lösta! (de får de heller ej, men det är en annan femma, eller hur?)

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
glenoyne skrev:
Skulle precis säga det. Det behöver ju inte vara samma hoj som på bilden.
Fortfarande misstänkt billigt tycker jag.

MVH Martin

är väl ganska rätt i pris tycker jag, oreggad och vurpad- vad tycker du är rätt pris???
mvh
erik

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
maxximus skrev:
Så jäkla typiskt. Snorungar från SH går o ringer Polisen eftersom man utan att ta reda på fakta automatiskt förutsätter att något är stulet bara för att det verkar billigt :kocko

BTW. Som om snuten inte har bättre saker för sig än att surfa på Blocket samt ringa upp alla underliga annonser/annonsörer?? Då hade de aldrig fått några brott lösta! (de får de heller ej, men det är en annan femma, eller hur?)
Tycker jag är ett bra initiativ. Tänk på att faktiskt någon kanske saknar en fin mille. Tänk om de vore du kanske!.

henkeBoy

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Yamaha
maxximus skrev:

Och vad fan säger du!!? Gjorde jag fel menar du som ringde till polisen?

Tyckte bara att det lät misstänksamt och det gjorde polisen i sin tur också. Sen är det väl upp till polisen om dom känner att dom har tid att kolla upp det.

Hur hade du tyckt om det var din egen hoj det handlade om? Skulle du bli lika arg då?

Ursäkta mig för att jag försöker hjälpa till...

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Du kanske skulle ringt till killen med anonnsen först o frågat om lite info, kanske?? :va

Jag menar bara att folk är jävligt snabba på att döma & hänga ut folk direkt utan att tänka...

Syftade faktiskt inte bara på dig om det nu lät så..

Sen när e mc-stölder ett prioriterat område för snuten btw??

henkeBoy

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Yamaha
maxximus skrev:
Du kanske skulle ringt till killen med anonnsen först o frågat om lite info, kanske?? :va

Jag menar bara att folk är jävligt snabba på att döma & hänga ut folk direkt utan att tänka...

Jag dömde inte på något sätt.
Och om jag ringt till killen ifråga och den nu skulle vara stulen så skulle han ju säkert ha berättat det för mig, eller?? knappast..

Sen kan jag bara säga att polisen var tacksam över mitt tips.
Jag ringde bara och berättade ordagrannt vad som stod i annonsen, inget mer.. Sa att det verkade misstänkt inte att den med säkerhet var stulen.

Sen är det ju som sagt upp till polisen vad dom gör med saken..

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
maxximus skrev:

hojen på bilden ser ju väldigt hel o fin ut, så självklart drar jag samma slutsats som trådstartaren!

Om det stått "inte min hoj på bilden" och att den var omkullagd o skrapad dessutom import från tyskland så kanske jag trott mer på honom.... nu inget mycket...

//håkan

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Jag vet en som vart av med sin mille för 3-4 år sedan. Den stals i Älvkarleby tror jag. Kanske den som stått och kallnat ett par år.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar