Någon i skåne som kan titta på en R1 åt mig?

Status
Ej öppen för fler svar.

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
säger som Clubanabanana eller va fan han nu heter, det ska tydligen va en fifflarfirma... Så tyvärr, har fått ett enda råd ang. dom... HÅLL DIG UDNAN!

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Kawasaki ZX12R
Bikeman ska du akta dig för...

Mer än importhojar där[/QUOTE]

Jasså, är dom oseriösa?
Sett en zx10r där med 1600 mil på mätaren.
importerad och ska besiktas nästa vecka.

manneman

Guest
För några år sedan var det en person som krängde EU moppar via blocket som han aldrig levererade och blev dömd för detta, Några återbetalningar syntes dock aldrig av.

Nu när jag gjort lite efterforskningar så har jag kommit fram till att det är samme man som står bakom firman Olssons bil och MC. Min polare Micke som bor 100 meter ifrån firman var en av dem som blev blåst...jag tror inte han vet.

Bikeman ska du akta dig för...

Mer än importhojar där

Jasså, är dom oseriösa?
Sett en zx10r där med 1600 mil på mätaren.
importerad och ska besiktas nästa vecka.

Om jag säger som så här, det finns inga hojåkare i denna delen av Skåne som sätter sin fot där...alls!

Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Hittar man drömobjektet till "rätt pris" men magkänslan brummar och morrar ... så vänd på klacken och kolla på nästa objekt

Magkänsla och sunt förnuft vinner i alla lägen :tummenupp

Sen för att det är en import BEHÖVER inte betyda att det är skrot , dom kan faktiskt serva och sköta grejjer även utanför våra gränser ... men risken är dock större att det är något fusklagat vrak/gammal banhoj/skruvade mätare/stulet fordon eller motor.

Konstigt att ingen driftig själ startat en seriös import av hojjar av alla dess slag,marknaderna är såpass mycket större utomlands och priserna betydligt lägre,borde löna sig

Det finns väl banhoj.com?

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Om jag säger som så här, det finns inga hojåkare i denna delen av Skåne som sätter sin fot där...alls!
mao så kan man ju bara hoppas att dom blåser fel snubbe och att deras verksamhet brinner ner. ja! ja hatar verkligen all typ av fuffens som så många sysslar med.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
mao så kan man ju bara hoppas att dom blåser fel snubbe och att deras verksamhet brinner ner. ja! ja hatar verkligen all typ av fuffens som så många sysslar med.

Där kan jag hålla med dig men fel snubbe skulle ju kunna vara vem som helst av oss här på SH om vi samlade oss lite. Jag menar inte att vi ska bränna ner något eller att sparka eller slå sönder någon men om ett tjugotal av oss eller fler från den ort där någon blir blåst åker till snubben som blåser och talar om att sånt gillar vi inte. Då tror jag kanske att han fattar. Fast så får man ju inte göra och sånt får man kanske inte skriva här så nu riskerar jag nog en varning eller banning. Efter att ha följt Veckans Brott och sett Leif GW Persons frustration över polisens flathet när det gäller de s k millionbrotten så börjar man ju själv bli primitiv. Bara att se det som små brott när någon bryter sig in i en lägenhet, eller i en bil eller stjäl någons hoj får det att svartna för ögonen. jag ser det inte heller som ett litet brott att lura på någon en hoj med falsk varudeklaration. Fast jag är gammaldags.:D Inte gammeldansk!

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Fundering: Fanns ens GSX-R 1000 i silver 2004 (eller alls)?

Trist med oseriösa handlare, bra med varningar här dock!

Trevlig helg!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Där kan jag hålla med dig men fel snubbe skulle ju kunna vara vem som helst av oss här på SH om vi samlade oss lite. Jag menar inte att vi ska bränna ner något eller att sparka eller slå sönder någon men om ett tjugotal av oss eller fler från den ort där någon blir blåst åker till snubben som blåser och talar om att sånt gillar vi inte. Då tror jag kanske att han fattar. Fast så får man ju inte göra och sånt får man kanske inte skriva här så nu riskerar jag nog en varning eller banning. Efter att ha följt Veckans Brott och sett Leif GW Persons frustration över polisens flathet när det gäller de s k millionbrotten så börjar man ju själv bli primitiv. Bara att se det som små brott när någon bryter sig in i en lägenhet, eller i en bil eller stjäl någons hoj får det att svartna för ögonen. jag ser det inte heller som ett litet brott att lura på någon en hoj med falsk varudeklaration. Fast jag är gammaldags.:D Inte gammeldansk!

Det hade faktiskt varit ganska intressant att börja göra något dylikt.

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Kawasaki ZX12R
Så inget köp från bikeman?

Trevligt å få reda på saker och ting innan man handlar :tummenupp
Finns det ingen tråd här om företag som är oseriösa?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Om det är ägare från FD ES-BIKE så köp inte därifrån, vet folk som köpt mopeder för många år sen. Omstansade ramnummer och ja världens sämsta skick inga papper eller något, import från tyskland har jag för mig

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag har masso av info om båda företagen, dock inte ett skit som är positivt.
och inget jag skriver öppet här.

För er som tänkt köpa, så avråder jag er.

// H

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Kawasaki ZX12R
Jag har masso av info om båda företagen, dock inte ett skit som är positivt.
och inget jag skriver öppet här.

För er som tänkt köpa, så avråder jag er.

// H

PMa mig är du snäll.
Har du eller någon annan erfarenhet av Verona motor i Småland så skriv gärna.:smasha

Ursäkta att jag lånar tråden men känns som vi kommit in på detta ämne lite..

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Haha, snackade med dom nyss.
Vilken nisse, kunde typ inget om hojar.
Hojen är ju mport och han kunde garantera att den knte hade gått mer.
Yeah right, undrar hur packningar och diverse mår om den stått så länge?
Det var nya kåpor på för dom gamla hade blivit stulna :hihi

Tänkte faktiskt köpa den direkt, trodde de hade bytt motor på den pga de låga milen men inte.

Regnr är CXH403

Köp inte är min rekommendation.

Med vänlig hälsning, Rejvis

Hade dom fått framgaffeln stulen också ? för den som sitter på är från en 06:a

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Finns det ingen "svart lista" nånstans på nätet som den sorters handlare ska hamna i, så att så många som möjligt blir varnade?

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Svartlistade företag kan du hitta på nätet. Bara å söka. Problemet med dessa skojare är att dom inte har ett "företag", i laglig mening. Vem som helst kan ju slänga upp en skylt på fasaden där det står "Nisses skitbilliga MC".
I dessa fall brukar det ändå löna sig å söka på namnet på "företaget" på nätet, för tyvärr så har dom säkert lurat folk tidigare, som i sin tur skriver förbannelser över dem på nätet. Ju fler förbannelser ju troligare att dom är svin.

manneman

Guest
Stulna hojar lämnar landet och kommer tillbaks med ny identitet, säg att en moderator på SH får i uppgift att starta en tråd med en svart lista var man först samlar all info om en handlare och när tillräcklig essentiell info inkommit så hamnar företaget på svarta listan, eller inte.

Om vi kan varna varandra varför skulle vi då inte göra det?

Last edited:

Perra.S

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2008
42 mil snett neråt vänster från Hufvudstaden
Hoj
En rasad och en i delar
Om det är ägare från FD ES-BIKE så köp inte därifrån, vet folk som köpt mopeder för många år sen. Omstansade ramnummer och ja världens sämsta skick inga papper eller något, import från tyskland har jag för mig

Det lär det ju vara eftersom på den adressen som Olsson Bil & MC ligger finns bara ett registrerat företag och det är ES Bike.

http://allabolag.se/781128OQMF

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Stulna hojar lämnar landet och kommer tillbaks med ny identitet, säg att en moderator på SH får i uppgift att starta en tråd med en svart lista var man först samlar all info om en handlare och när tillräcklig essentiell info inkommit så hamnar företaget på svarta listan, eller inte.

Om vi kan varna varandra varför skulle vi då inte göra det?

Idén är naturligtvis bra, men i praktiken nästan omöjlig att sköta på ett snyggt (lagligt?) sätt här på SH. Så fort det handlar om att "såga" firmor av något slag kommer gränsen för förtal väldigt snabbt här på SH. Många har inte omdömet att komma med information som är kontrollerat ordentligt, utan det blir rykten och skitsnack och det drabbar förr eller senare fel firma eller person. Tyvärr.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Enkel slutsatts KÖP INTE!!!! ESBIKE sålde omstansade mopeder förr. Googlade lite tydligen någon M3 som dem har sålt som varit rena katastrofen allt från fusk lagning krockat och import backat m.m på 0 tid det räcker hitta någon annan r1 finns gott om dem!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept